تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
۰
کد مطلب : ۳۴۹۲۷
جواد حیدری خبر داد

موسسه قدیم‌الاحسان به یاری سیل‌زدگان شتافت

موسسه قدیم‌الاحسان به یاری سیل‌زدگان شتافت
عضو هیأت مدیره موسسه قدیم‌الاحسان با اشاره به اینکه گروه جهادی بیت‌الزهرا وابسته به هیأت مسجد ارگ آشپزخانه‌ای در آق‌قلا برپا کرده بودند و روزانه هزاران پرس غذا طبخ می‌کردند، گفت: این مجموعه هم‌اکنون به پلدختر رفته و روزانه ۳ هزار پرس غذا آماده می‌کند.
جواد حیدری، مدیر مجمع شاعران اهل‌بیت (ع) و عضو ارشد موسسه دینی فرهنگی قدیم‌الاحسان با اشاره به فعالیت‌های این موسسه و هیأت‌های زیرمجموعه آن در راستای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان کشور اظهار داشت: با اعلام حاج منصور ارضی در برنامه‌های هیأت به‌منظور کمک‌رسانی مردم، فراخوان عمومی مطرح شد و هیأت‌های زیرمجموعه با برپایی ستادهایی به جمع‌آوری کمک‌های مردمی مشغول شدند.
وی با اشاره به اینکه گروه جهادی بیت الزهرا وابسته به هیأت مسجد ارگ آشپزخانه‌ای در شهرستان آق‌قلا برپا کرده بودند و روزانه چند هزار پرس غذا طبخ می‌کردند، گفت: این مجموعه هم‌اکنون در شهرستان پلدختر فعال‌شده است و روزانه ۳ هزار پرس غذا طبخ می‌کند.
حیدری گفت: گروه جهادی شهدای مسجد ارگ نیز که مسئولیت آن برعهده فرزند حاج منصور ارضی است، هم‌اکنون در حال پشتیبانی از این مجموعه با کمک مردم و نهادهای مختلف جهت خدمت‌رسانی هستند.

 
عضو ارشد موسسه دینی فرهنگی قدیم‌الاحسان با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی منطقه ۱۸ تهران نیز که با هیأت مرتبطند برای امور عمرانی در آق‌قلا مستقر هستند، گفت: کمک‌های مردمی هم به‌صورت نقدی و هم اقلام در زمینه پشتیبانی از این گروه عمرانی توسط هیأت در حال انجام است.
وی با بیان این‌که تاکنون یک دستگاه تراکتور، تانکر آب و دستگاه‌های شستشوی کارواشی برای کمک‌رسانی به آق‌قلا ارسال‌ شده است، گفت: در چندین مرحله نیز اقلام مورد نیاز برای پشتیبانی از گروه آشپزخانه و گروه عمرانی به منطقه ارسال‌ شده است و هم‌اکنون نیز کمک‌های جمع‌آوری‌ شده از سرای محلات منطقه و همچنین هیأت‌های زیرمجموعه در حال جمع‌آوری برای ارسال است.

 
حیدری با اشاره به اینکه گروه جهادی مسجد ارگ مدت‌ بسیاری در شهرستان سنقر کرمانشاه به‌منظور خدمت‌رسانی به روستاهای این منطقه مستقر بودند و بناست طی روزهای آتی راهی خوزستان شوند، گفت: شهرستان سنقر دارای بیش از ۳۰۰ روستاست که گروه جهادی هیأت با همکاری ستاد خادم الشهدای آن شهرستان از زمان وقوع زلزله در آنجا حاضر شده و در حال خدمت‌رسانی هستند که اجرای اصلی فعالیت‌ها با این ستاد سنقری است و هیأت مسجد ارگ روند پشتیبانی از فعالیت‌های این گروه را که بخش اعظم آن از طلبه‌ها تشکیل شده است، برعهده دارد.

 
این شاعر اهل‌بیت (ع) و عضو ارشد موسسه دینی فرهنگی قدیم الاحسان اضافه کرد: این ستاد مردمی به‌صورت دائمی در شهرستان سنقر در تمام ایام سال در حال خدمت‌رسانی است و حتی طلبه‌های حاضر در آن، نماز و روزه استیجاری قبول می‌کنند تا با هزینه‌های آن بتوانند به مردم خدمت‌رسانی فرهنگی و عمرانی کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حاج منصور ارضی به دلیل مشکلات جسمی شخصاً امکان و توان حضور در منطقه را ندارد، اما تمام نیروهای هیأت را برای کمک‌رسانی بسیج کرده‌ و فرزند وی نیز به‌عنوان فرمانده بسیج مسجد ارگ، مسئولیت گروه‌های جهادی هیأت را برعهده دارد و مشغول خدمت‌رسانی است.
 
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما