تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸
۰
کد مطلب : ۳۴۸۱۶
معاون سازمان تبلیغات اسلامی:

هیئت‌های مذهبی ورود جدی به مسائل اجتماعی و فرهنگی داشته باشند

هیئت‌های مذهبی ورود جدی به مسائل اجتماعی و فرهنگی داشته باشند
حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی صبح چهارشنبه در نشست فصلی شورای هیئت‌های مذهبی کشور اظهار داشت: حضرت امام به خاطر پیاده نشدن اسلام در قرون گذشته این قیام را انجام دادند که منجر به انقلاب اسلامی شد.
وی اضافه کرد: در اسلام ناب به دنبال ترویج اندیشه اسلام ناب هستیم و حرف اسلام ناب تحویل انسان‌های قیام‌گر است و همه هیئت‌ها باید به سمت تحویل چنین انسان‌هایی پیش بروند.
معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: اهل بیت به خلاصه‌کردن محتوی‌های ارائه شده توجه داشتند. اسلام ناب را باید اینگونه عرضه کنیم.
وی با بیان خلاصه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: روزی جهان دو قطبی بود و با پیروزی انقلاب اسلامی سه قطبی شد. بلوک شرق از بین رفت و اکنون رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که بلوک غرب نیز در حال از بین رفتن است.
حریزاوی تصریح کرد: رهبری در گام دوم تاکید دارند که دوگانه اسلام و غرب در حال تبدیل شدن به یک‌گانه اسلام است. باید برای این مهم آماده باشیم.
وی بیان کرد: بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیازی به بیانیه جدید ندارد و باید این مهم را تبیین کرد و در این راستا هیئت‌های مذهبی نقش مهمی بر عهده دارند.
معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر ایجاد زاویه دیدهای مختلف برای تبیین بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: حمایت‌ها باید واقعی باشد و در عمل انجام شود.
وی گفت: باید روی ابعاد پیاده‌سازی بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی کار شود و از ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای این مهم استفاده شود. باید اقدامات نظری و عملی انجام شود.
حریزاوی با اشاره به اینکه پدیده هیئت مذهبی یک پدیده مردم‌سالارانه است، اظهار داشت: از جمله اقدامات نظری این است که باید روی الگوی پیشرفت انقلاب اسلامی در هیئت‌های مذهبی گفت‌وگو شود.
وی الگوی مردمی‌سازی تبلیغ دین را از دیگر محورهای اقدامات نظری پیش روی هیئت‌های مذهبی عنوان کرد و افزود: هیئت‌های مذهبی با استفاده از ظرفیت‌های خود ایده‌های لازم را در این زمینه ارائه کند.
معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی به تراز بالای اعضای هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و ادامه داد: هیئت‌های مذهبی برنامه‌ها و مسابقات مقاله‌نویسی و همایش‌های پژوهشی داشته باشند.
وی در ارتباط با اقدامات عملی نیز بیان کرد: پیوست فرهنگی، پیوست تربیتی و پیوست اجتماعی از مسائل مهمی است که باید مد نظر باشد. کادرسازی و نیروسازی باید مد نظر باشد. رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه‌ای بر استفاده از ظرفیت جوانان دارند.
حریزاوی خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی باید پیوست اجتماعی داشته باشند تا در زمینه‌های مختلف همچون کمک به فقرا و نیازمندان و رفع آسیب‌های اجتماعی فعالیت کنند. مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های مهم هیئت‌های مذهبی باشد.
وی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی نباید به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و مسائل کلان کشور بی‌تفاوت باشند، تصریح کرد: حضرت علی (ع) اقتصاد مقاومتی را گسترش می‌داد و اکنون نیز باید در آن مسیر حرکت کنیم.
معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هیئت‌های مذهبی باید به تحقق اهداف انقلاب اسلامی کمک کنند و ورود جدی در این حوزه داشته باشند و در عرصه فضای مجازی وظایف سنگینی بر عهده دارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما