تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
۰
کد مطلب : ۳۴۵۷۶

برنامه های سازمان تبلیغات برای چهل سالگی انقلاب تشریح شد

برنامه های سازمان تبلیغات برای چهل سالگی انقلاب تشریح شد
محمدمهدی دادمان «دستیار ارشد» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در ساختمان شهید نواب سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه همه مطالبی که در این جلسه بیان می‌شود، تمام فعالیت‌های سازمان در این زمینه نیست، گفت: برخی از برنامه‌ها باید به‌صورت ملی و با هماهنگی تمامی مؤسسات تابع سازمان تبلیغات اسلامی انجام شود. برخی از برنامه‌ها هم در استان‌ها و از طریق مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها پیگیری می‌شود.
دادمان بابیان اینکه محتوای مناسبی برای پاسداشت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی توسط ستاد مرکزی تهیه و تبیین شده است، گفت: قرار است با سخنرانان و منبری‌های مؤثر و هم‌چنین مداحان و شعرای برجسته کشور در مورد این محتوا، جلساتی گذاشته شود تا نسبت به این محتوای تهیه‌شده آگاهی پیدا کنند.
«دستیار ارشد» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این مطلب که محورهای انتخاب‌شده در برنامه‌های دیگر هم پژواک دارند، اضافه کرد: انتقال این محتوا به مردم باید باعث یک هم‌افزایی ملی شود و مطلب اصلی این است که چگونه می‌توانیم این پیام را در گستره ملی پژواک دهیم تا صدای این پیام بلندتر شنیده شود تا پیام برای مردم کاملاً محسوس و در جامعه تأثیرگذار باشد.
دادمان با اشاره به اینکه برنامه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دو اصل مهم دارد، ادامه داد: اصل اول قواعد اجرا کردن برنامه‌هاست که در واقع قواعد کار در دوره جدید است. اصل دوم هم محتوایی است که قرار است با اجرای این برنامه‌ها منتقل شود که این محتوا به طور کامل به مدیران استان‌ها ارائه‌شده است.
دادمان در ادامه بابیان اینکه این روش به‌زودی به‌صورت یک ابلاغیه از طرف رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برای همه مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها ارسال می‌شود، گفت: این ابلاغیه شامل دو بخش است؛ یک اصل ابلاغیه که به نوع و روش اجرای برنامه‌ها و پیوستی‌است که به تشریح محتوای امور می‌پردازد.
«دستیار ارشد» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مخاطبان این برنامه‌ها را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: چهل درصد توان اجرایی ما باید در حوزه مخاطبین خاص که می‌توانند جامعه را حرکت بدهند، اختصاص یابد. البته ما نباید خودمان را به این اقشار تأثیرگذار محدود کنیم. چهل درصد توان هم برای مخاطب جوان و نوجوان قرار دهیم و بیست درصد نیز برای مخاطب عمومی اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه برنامه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برای سازمان تبلیغات یک مانور است، ادامه داد: بهمن‌ و اسفند ۹۷ اوج فشار کار سازمان تبلیغات اسلامی است، انتظار ما این است که این روند را تا ۱۲ فرودین سال بعد ادامه دهیم تا پیام به جان مخاطب بنشیند.
دادمان با اشاره به اینکه برای گردآوری و تهیه این محتوا تلاش بسیاری انجام شده است، گفت: مهم‌ترین اتفاقی که افتاده تلاشی بوده تا یک ادبیات خاص برای انتقال این پیام شکل بگیرد که به کمک این ادبیات یک تصویر در ذهن مخاطب ساخته خواهد شد و ان‌شاءالله با این تصویر مخاطب حرکت خواهد کرد. و به کمک آن مردم گرفتار چالش‌های روزمره و چالش‌هایی که دشمن برای آن‌ها می‌سازد نخواهند شد.
«دستیار ارشد» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه قرار است چهار کتابچه محتوایی به‌زودی بین مدیران استان‌های سازمان تبلیغات توزیع شود، ابراز داشت: تعدادی هم تولیدات پشتیبان از قبیل موشن‌گرافی با محتوای سخنان رهبر معظم انقلاب، نماهنگ، پوستر، سرود و.. در حال آماده سازی است. در حوزه مستند هم آثاری در حال اجراست.
دادمان با اشاره به اینکه تلاش مستمری انجام شده تا برای استان‌ها با توجه به نیازشان، استاد فراهم شود، ادامه داد: مدیران سازمان تبلیغات در استان‌ها و روحانیون مستقرمان باید به‌صورت عملیاتی در میدان باشند. روحانیون مستقر در تمامی نقاط کشور به سراغ مردم بروند و به تبیین و صحبت کردن در مورد انقلاب اسلامی بپردازند، بنا داریم که محتوای آماده‌شده به بدنه فعال و تأثیرگذار سازمان تبلیغات اسلامی برسد و سپس به مردم منتقل شود.
دادمان در پایان سخنانش تصریح کرد: باید بر آینده روشن انقلاب اسلامی و همچنین افول استکبار و امریکا توجه ویژه‌ای داشت، این دو مورد در کنار هم تأثیرگذار خواهند بود.
 
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما