تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱
۰
کد مطلب : ۳۴۴۶۵
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان:

اربعین جواب دندان شکن به دشمنان اسلام است

اربعین جواب دندان شکن به دشمنان اسلام است
سید محمود موسوی عصر امروز در مراسم تجلیل از فعالان اربعین حسینی و موکب داران شهرستان آبادان در محل تالار الغدیر فرمانداری ویژه این شهرستان اظهار کرد: اربعین حرکتی مردمی و بسیار ارزشمند است که در دنیا نظیری ندارد و نماد اقتدار، عزت، سربلندی و نمایش قدرت شیعه است که به رخ تمام جهانیان کشیده می شود.
وی با بیان اینکه اربعین حرکتی بازدارنده و جوابی دندان شکن برای دشمنان شیعه است، افزود: حرکت اربعین همچون دریایی خروشان است که وقتی به حرکت در می آید تمام رذایل و پستی های دشمنان را نقش بر آب می کند و امر بازدارنده و پیشگیرانه است لذا باید حواسمان باشد که کجا هستیم و چه می کنیم؛ اربعین حرکتی صد در صد مردی است که آغاز شده و باید ادامه یابد.
وی تصریح کرد: حرکت بزرگ اربعین دو بخش دارد نخست بخش مردمی آن است که مردم استان خوزستان به عنوان میزبانان زائران اربعین حسینی فعالیت می کنند و در این ایام بابت اسکان، تغذیه و پذیرایی از زائران اربعین هیچ مشکل و یا کمبودی نداریم، اگر چه امسال به دلایل مختلف از جمله تورم و گرانی و سایر موارد برخی ها شایعه کرده بودند که استقبالی نمی شود اما همچون همیشه زائران آمدند و اربعین امسال بهتر از سال گذشته بود چرا که این حرکت حسینی است و تا زنده ایم خادم زائران حسینی باقی می مانیم.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان با اشاره به اینکه به دلیل فراوانی پذیرایی از زائران کمیسیونی به منظور کنترل نحوه پذیرایی تشکیل دادیم، یادآور شد: امسال ۸۰۰ موکب در مرزهای شلمچه و چذابه و ۷۰۰ موکب بین راهی از پنجم تا ۲۵ صفر در استان خوزستان به زائران خدمات رسانی کردند.
حجت الاسلام موسوی گفت: اربعین محاسن فراوانی دارد که از جمله آنها می توان به حضور و کمک مردم، خستگی ناپذیری و در صحنه بودن آنها اشاره کرد و باید کوشید تا این محاسن را افزایش دهیم، از مردم مومن و شریف آبادان قدردانی می کنم چرا که این شهرستان یکی از بهترین شهرستان های استان خوزستان در بحث خدمات رسانی به زائران اربعین است و در این شهرستان مشکلی برای تامین موکب نداریم.
وی برخورداری هر شهرستان از یک هیئت امناء در بحث اربعین را یادآور شد و افزود: اعضای هیئت امناء هر شهرستان باید در نشست با مدیران مواکب به رسیدگی امور بپردازند؛ در اربعین همه کارها دلی و مردمی است و ریالی هزینه دولتی در این میان وجود ندارد.
حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: آبادانی ها مردمی فهیم، مومن، همیشه در صحنه، عاشق اهل بیت و میهمان نوازند که در بحث اربعین سنگ تمام گذاشتند، تعدا مواکب آبادان در ایام اربعین قابل توجه است و هیچ نگرانی از بابت تامین ملزومات آنان نداریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر رعایت مسائل شرعی و امانت داری در موکب تاکید کرد و گفت: موکب داری به شرط صد در صد مردمی انجام شدنش پذیرفتنی است و دولت تنها در تامین زیرساختها به این امر کمک می کند.
حجت الاسلام موسوی از اربعین به عنوان نماد وحدت در کشور ما و عراق نام برد و تصریح کرد: یکی از آسیب های اربعین آن است که حرکت خدمات رسانی به زائران اربعین از شکل مردمی اش خارج و دولتی شود لذا موکب داران بکوشند تا این حرکت ارزشمند در بحث خدمات به زائران دولتی نشود.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان با بیان اینکه به دنبال جابجایی مسیر عبور زائران و ساخت و ساز محل موکب ها در قالب یک شهر معنوی در شلمچه هستیم، افزود: برای سال آینده به موکب داران به میزان خدمات قابل ارائه شان زمین و سند ثبتی واگذار می شود، بدنبال آن هستیم تا آمار موکب ها را کاهش و کیفیت خدمات را بالا ببریم.
حجت الاسلام موسوی تفکیک محل خواب، نمازخانه، غذاخوری و سرویس های بهداشتی زنان و مردان را ضروری خواند و بر لزوم انتخاب یک نفر به عنوان انتظامات در هر موکب تاکید کرد.
به گفته وی، اربعین یعنی نشر نهضت امام حسین(ع)، جهاد، اخلاص، رضای خدا و فرهنگ حسینی؛ بنابراین باید تلاش ها برای کاهش آسیب ها بیشتر شود
 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما