تاریخ انتشار
شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۷
۰
کد مطلب : ۳۴۳۳۲

کربلا در اسناد عثمانی

کربلا در اسناد عثمانی
جلد نخست کتاب «کربلا در اسناد عثمانی» را در چارچوپ طرح جمع‌آوری وانتشار اسناد ویژه شهر مقدس کربلا و دو آستان مقدس منتشر کرد.
حسن علی کاظم، مسئول بخش رسانه‌ای بین‌المللی آستان حسینی دراین باره گفت: جلد نخست این کتاب ۵۱۶ صفحه دارد و از سلسله انتشارات رسانه‌ای بین‌الملل آستان مقدس حسینی است.
n00028082-b.jpg
وی افزود: اسناد تاریخی این اسناد در ابتدا به زبان عثمانی بود سپس ترجمه و فهرست‌بندی و باب‌بندی و تصحیح آن صورت گرفت و در پایان به‌صورت فنی چاپ و منتشر شد که این مراحل دو سال طول کشید.
همچنین صباح الطالقانی، مسئول هماهنگی این طرح و مسئول انتشارات ترکیه عنوان کرد: جلد نخست این اسناد براساس موضوعات مختلف از جمله نظامی، اداری، سلامت، اقتصاد، حوزه، عشائری و ساخت و ساز دسته‌بندی شده است. وی افزود: این اسناد رسمی درواقع مهم‌ترین دوره تاریخی تاریخ کربلا را نشان می‌دهد وهمانطور که می‌دانیم عثمانی‌ها به مدت تقریبا چهار قرن عراق را اشغال کردند و در این مدت حوادث و جریان‌های مهم و بسیاری رخ داد که این اسناد به‌مثابه یک برهه تاریخی از کربلا است.
الطالقانی در پایان اظهار کرد: این جلد از اسناد عثمانی یک منبع ارزشمند و مهم برای پژوهشگران،‌ دانشگاهیان و مورخان و تمامی علاقه‌مندان به میراث کربلا به‌شمار می‌رود و ادراه بخش رسانه‌‌ای بین‌المللی درصدد تکمیل جزء دوم و تمامی اسناد ویژه کربلا معلی است.
علاقه‌مندان می‌توانند جلد نخست این کتاب را از مراکز فروش وابسته به آستان حسینی و نیز از صحن مبارک حضرت زینب(س) و در منطقه بین‌الحرمین خریداری کنند.
 
مرجع : کرب و بلا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما