تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۲
۰
کد مطلب : ۳۴۰۸۷

همایش مداحان خانگی در گناوه برگزار شد

همایش مداحان خانگی در گناوه برگزار شد
حجت الاسلام حامد بردستانی مسئول امور طلاب حوزه های علمیه برادر استان بوشهر عصر چهارشنبه در این همایش به اهمیت بیش از پیش برگزاری منبر تاکید  و اظهار داشت: جهان به سوی معنویت متمایل و  در حال حرکت  است و به دنبال گم گشته ای که آن چیزی جز ارتباط با خداوند نیست.
وی به راه های جذب مخاطب و منبر موفق اشاره کرد و افزود: عدم مخاطب شناسی، عدم آراستگی، مطالعه نکردن قبل از سخنرانی، مفصل گویی و ‌...  از جمله عوامل تاثیرگذار در دفع مخاطب است و مداحان و مبلغان باید این نکات، را رعایت کنند.

حسین معینی مسئول سازمان بسیج مداحان استان بوشهر با تاکید بر اینکه  مداحان و مبلغان باید اخلاص در عمل را سرلوحه کار خود قرار دهند اظهار داشت: ما مداحان عزیزانی را مدح و در وصف بزرگانی مرثیه می گوییم که لحظه ای از کار برای خدا غافل نبودند لذا کار مداحان باید رنگ و بوی خدایی داشته باشند.
وی افزود: آموزش مداحی و تبلیغ در چهار عرصه مهارت، معرفت، اخلاق و تربیت، و بصیرت  است و مهمتر از همه بصیرت است که در طول تاریخ بسیاری در این مورد لنگیده اند ودر بزنگاه حادثه در معرکه حاضر نشدند.
معینی عنوان کرد: هیچ هنری بالاتر از هنر و هنرمندی مداحان نیست لذا دقت در محتوا نکته ای بسیار مهم است که باید توجه داشت تا محتوایی به مستعمین و مخاطبین ارایه شود که به معرفت آنها اضافه کند.
در ادامه سید حسن هاشمی مداح و ذاکر اهل بیت (ع) به بیان منابع و کتب معتبر مقتل و حادثه عاشورا پرداخت.
 
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما