تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۱
۰
کد مطلب : ۳۳۹۷۵
به درخواست رییس انجمن نهج‌البلاغه حیدرآباد هند؛

ترجمه اردو و انگلیسی کتاب‌های نهج‌البلاغه در هند منتشر می‌شود

ترجمه اردو و انگلیسی کتاب‌های نهج‌البلاغه در هند منتشر می‌شود
محسن آشوری، وابسته فرهنگی ایران در حیدرآباد هند با شوکت علی میرزا، رییس انجمن نهج‌البلاغه حیدرآباد دیدار و گفت‌وگو کرد.
آشوری در این دیدار اظهار کرد: به گفته حضرت امام خمینی (ره)، نهج‌البلاغه بزرگ‌ترین دستور زندگی مادی و معنوی بعد از قرآن کریم است. اکنون درصدد هستیم تا با تعامل یکدیگر بتوانیم برای شناساندن این کتاب گام‌هایی مؤثر برداریم.
وابسته فرهنگی کشورمان در حیدرآباد هند همچنین گفت: چنانچه انجمن نهج‌البلاغه حیدرآباد آمادگی داشته باشد، می‌تواند از حضور اندیشمندان و اساتید نهج‌البلاغه ایران اسلامی بهره‌مند شود.
در ادامه شوکت علی میرزا، با بیان اینکه انجمن نهج‌البلاغه حیدرآباد هند در سال ۱۹۷۱ و با تلاش و همت مرحوم حسین ضابط و با حمایت‌های مادی و معنوی مردمی تأسیس شد، گفت: هدف از راه‌اندازی این انجمن معرفی این کتاب عظیم در بین مسلمانان و شیعیان و حتی غیرمسلمانان هندو و ... بود. بعد از درگذشت مرحوم حسین ضابط، انجمن برای مدتی تعطیل شد تا اینکه در سال ۲۰۱۵ این انجمن را بازتأسیس کردیم که مسئولیت آن را تا کنون به عهده گرفته‌ام.
وی افزود: در طی این سال‌ها انجمن نهج‌البلاغه حیدرآباد فعالیت‌هایی را انجام داده است؛ از جمله برگزاری دو برنامه گردهمایی سالیانه که یکی به صورت تخصصی با دعوت از افرادی متخصص در نهج‌البلاغه انجام می‌گیرد و دیگری نیز در ماه رجب به مناسبت ولادت امیر مؤمنان علی (ع) برگزار می‌شود.
شوکت علی میرزا ادامه داد: این انجمن تاکنون کتابی با عنوان «عرش بلاغت» از حکمت‌های نهج‌البلاغه را با ترجمه به دو زبان اردو و انگلیسی منتشر کرده است.
رییس انجمن نهج‌البلاغه حیدرآباد در پایان سخنانش درخواست کرد در صورت امکان فایل ترجمه کتاب‌هایی که در بنیاد نهج‌البلاغه ایران به زبان انگلیسی و اردو منتشر شده در اختیار این انجمن قرار داده شود تا به مرور زمان نسبت به چاپ و انتشار آنها اقدام شود.
 
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما