تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۳
۰
کد مطلب : ۳۳۹۰۹
رئیس دانشگاه ارومیه:

سیره علمی امام رضا(ع) باید به یک گفتمان تبدیل شود

سیره علمی امام رضا(ع) باید به یک گفتمان تبدیل شود
رحیم حب نقی در «دومین همایش علمی سیره امام رضا آموزه‌ها و کارکردها» که در سالن همایش‌های دانشگاه ارومیه برگزار شد افزود: انتظار اساتید و دانشگاهیان از مسئولین امر این است که سیره اولیای دین و امام رضا (ع) باید به حالت علمی و یک گفتمان تبدیل شود.
حب نقی با اشاره به برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: در روایتی از بزرگان دین آمده که حضرت مهدی(عج) زمان ظهور خود را با امام حسین(ع) معرفی خواهد کرد و امید است راهپیمایی های عظیم اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان باشد.ایرانیان مسئولیت سنگینی در قبال اهل بیت به ویژه امام رضا (ع) دارند و باید قوانین خود را با سیره وآموزه‌های امام رضا (ع) تطبیق دهند، خاطرنشان کرد: باوجود اینکه ما خود را دایه دار دین می‌دانیم متاسفانه سیره اولیای دین به گفتمان تبدیل نشده و حالت تزیینی دارد.
وی  با اشاره به اینکه امام رضا (ع) محور اتحاد ایران و سیره علمی ایشان راهگشای بشریت است اظهار کرد: دانشگاهیان و مسئولان دینی باید سیره علمی امام رضا(ع) را به دنیا و نسل جوان که تشنه سیره علمی اهل بیت هستند معرفی کنند.
وی درخصوص تنوع ادیان و اقوام در ایران ادامه داد: ایران رنگین کمان اقوام و ادیان است و آذربایجان‌غربی نگین و مرکز ادیان و اقوام است باید این اتحاد به صورت الگو ونماد به دنیا معرفی شود.
 
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما