تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۷
۰
کد مطلب : ۳۳۸۰۰
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

حماسه اربعین قدرت جهان اسلام را به دنیا مخابره می کند

حماسه اربعین قدرت جهان اسلام را به دنیا مخابره می کند
حجت‌الاسلام محمد علی سلم آبادی ظهر چهارشنبه در جمع کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری همایش سه های حسینی در شهرستان های خراسان جنوبی، بیان کرد: جریان کربلا محدود به واقعه عاشورا نیست، چراکه پس از آن با ادامه حرکت کاروان اسرا، مبارزه خاندان اهل بیت(ع) با یزید همچنان ادامه داشت.
وی افزود: ادامه نهضت حسینی را می‌توان از خطبه‌های عزای امام سجاد (ع) تا نقش بیدارگری حضرت زینب(س) در شهرهای بزرگی چون کوفه و شام دانست.
معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: حضرت رقیه (س) برای حفظ راه پدر به همراه حضرت زینب (س) آزار و شکنجه‌های زیادی متحمل شد که مظلومیت این خانواده را نشان می‌دهد.
حجت‌الاسلام سلم آبادی با بیان اینکه قساوت دشمن به هیچ‌کس حتی کودک چندساله رحم نکرد، افزود: در خرابه‌های شام برای آرام کردن گریه‌های حضرت رقیه (س) سر امام حسین (ع) را به او نشان دادند که این نشان از بد سیرتی دشمن دارد.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه این رفتار نشانه قساوت یزید و حاکم استکباری ظالم است، اظهار کرد: هیچ منطق و قانون درستی در حکومت او وجود ندارد.
وی با اشاره به صبرو ایستادگی اهل بیت امام حسین (ع) در واقعه عاشورا بیان کرد: این ایستادگی و مقاومت موجب شد تا حماسه ای با عنوان اربعین در جهان ایجاد و ماندگار شود.
حجت الاسلام سلم آبادی با بیان اینکه حماسه اربعین قدرت جهان اسلام را به دنیا مخابره می کند، گفت: عدالت خواهی و مبارزه با ظلم از دیگر پیام های اربعین است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما