تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۸
۰
کد مطلب : ۳۳۷۹۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

یکپارچگی جهان اسلام از اصول مهم اربعین است

یکپارچگی جهان اسلام از اصول مهم اربعین است
حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، بابیان اینکه ۱۸ موکب از استان زنجان در مسیرپیاده‌روی نجف تا کربلا مستقر می‌شود، افزود: موکب‌های استان زنجان درزمینه تدارکات، پذیرایی، تبلیغی و فرهنگی منشأ خدمات خیر خواهند بود.
 وی اظهار کرد: موکب‌های اربعین در سال جاری مسئولیت دوچندان پیداکرده‌اند، امسال موکب‌ها در کنار وظیفه، اسکان، پذیرایی و تدارکاتی رسالت فرهنگی و تبلیغی را هم برعهده دارند.
صفی یاری با بیان اینکه ارائه محصولات فرهنگی، تغدیه فکری و محتوایی هم از دیگر رسالت‌های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین است، افزود: این طرح با جدیت در استان و ستاد اربعین دنبال می‌شود و لیستی از شهدا تهیه و هر زائر نائب شهیدی در اربعین امسال خواهد بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان  گفت: تقویت مذاهب اسلامی، بسط و گسترش تأثیرات مثبت گردهمایی اربعین با حضور زائران، رعایت فلسفه و آداب زیارت هم جزو محورهای اصلی اربعین هستند.
صفی یاری بابیان اینکه اصل نظم و امنیت در ستاد اربعین هم مورد تأکید است، گفت: رعایت سنت‌ها و ارزش‌های دولت و ملت عراق، رعایت اخلاق اسلامی و آداب میزبانی و توجه به سنت‌های کشور میزبان در سرفصل‌های آموزش از مبدأ موردتوجه است.
وی با اشاره اینکه ۳۰ وظیفه  متأثر از اصول هفتگانه برای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین طراحی‌شده است، افزود:  ۳۰ وظیفه، هشت هدف و۱۴ راهبرد در کمیته فرهنگی و آموزشی مورد تأکید است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش از مرکز و مدیریت فرهنگی و تبلیغی موکب‌های اربعین در داخل و خارج از کشور در دستور کار این کمیته قرارگرفته است، گفت: مردم محوری،  تسهیلگری، مدیریت انتظارات و هماهنگی از اصول مورد تأکید ستاد اربعین است.
صفی یاری افزود: کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین بر عهده تبلیغات اسلامی قرارگرفته که جلسات متعددی در این راستا تشکیل‌شده  و ترویج فرهنگ اربعین یکی از این اصول است که در دستور کارقرارگرفته است.
وی ادامه داد: کمیته‌های تخصصی و موضوعی ذیل این ستاد در استان‌ها شکل می‌گیرد تا معیارهایی که برای ارتقای کیفی و کمی مراسم مدنظر است در قالب این کمیته‌ها پیگیری شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: یکپارچگی و انسجام جهان اسلام یکی از اصول اربعین است. دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین جهان اسلام است که با بهره‌گیری از اربعین این وحدت و انسجام تقویت می‌شود.
صفی یاری گفت: گروهی از مبلغان در این موکب‌ها حضور داشته و پاسخگویی به شبهات زائران را بر عهده دارند و در حوزه آموزشی دی‌وی‌دی تهیه و در موکب‌ها توزیع می‌شود.
 
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما