تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۹
۰
کد مطلب : ۳۳۴۳۶

اجلاس پیرغلامان ظرفیتی برای معرفی سبک عزاداری مردم استان لرستان

اجلاس پیرغلامان ظرفیتی برای معرفی سبک عزاداری مردم استان لرستان
سیدموسی خادمی در آیین افتتاحیه شانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در لرستان که در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شد بخشی از راز ماندن نهضت عاشورا را مرهون تلاش مداحان اهل‌بیت و پیرغلامان حسینی دانست و افزود: مداحان با شرح مظلومیت شهیدان کربلا و بیان قساوت‌های یزید و یزیدیان نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به ۲۴ ذی‌الحجه روز مباهله، خاطرنشان کرد: در محرم سال ۶۰ هجری، در جامعه انحرافات بزرگی رخ داد و حسین(ع) در زمان خروج از مکه و قیام برای خدا را مهم‌ترین راهکار احیای دین محمد(ص) می‌داند.

استاندار با اشاره به اینکه یزید و یزیدیان بر علیه اسلام بودند، ادامه داد: سرور و سالار شهیدان همانند روز مباهله با همه عزیزان و یاران خود به کربلا می‌آید و نشان می‌دهد بهترین راه شعار هیهات من‌الذله است.

استاندار لرستان با ذکر این مطلب که قیام عاشورا در تاریخ طنین‌انداز شد، اظهارکرد: امام و یاران او مظلومانه به شهادت رسیدند و با خون خود اسلام را آبیاری کردند، شیعه هم بر آن حماسه گریست.

وی به تاسی انقلاب اسلامی از نهضت عاشورا اشاره و با ذکر این مطلب که برچیده شدن بساط ظلم و استبداد در ۱۴ قرن به رهبری امام راحل(ره) برگرفته از قیام عاشورا بود، ادامه داد: این اجلاسیه این فرصت را فراهم ساخت تا از پدید آوردگان شور و شعور حسینی تجلیل کنیم و بر روح ولایی آن‌ها درود خود را نثار کنیم.

خادمی به روضه‌خوانی شیعیان در عزای اباعبدالله اشاره کرد و گفت: این سال‌ها برای حسین روضه خواند کما اینکه بخشی ماندگاری عاشورا محصول مداحان خوش‌الحان حسینی است.

استاندار دیار لرستان را از مطرح‌ترین‌ها در عشق ورزی و محبت به اهل بیت دانست و افزود: این اجلاس فرصتی برای معرفی آیین عزاداری لرستان است.  شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی صبح امروز چهارشنبه، ۱۴ شهریور به میزبانی استان لرستان و در شهر خرم‌آباد با حضور ۴۰۰ مهمان داخلی و خارجی در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد آغاز شد.

احمدی، مسئول برگزاری اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی،گفت:دراین اجلاس از ۱۶ پیرغلام برگزیده ملی و هشت پیر غلام ومداح برگزیده بین‌المللی قدردانی خواهد شد.

وی افزود: در این اجلاس همچنین از ۴۱ اثر رادیویی و ۱۶ اثر تلویزیونی ارسالی به دبیرخانه اجلاس از صاحبان سه اثر رادیویی، دو اثر تلویزیونی و یک اثر خبری قدردانی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما