تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۹
۰
کد مطلب : ۳۳۴۱۲

محدود کردن برگزاری تعزیه به دلیل ایجاد مزاحمت، قانع‌کننده نیست

محدود کردن برگزاری تعزیه به دلیل ایجاد مزاحمت، قانع‌کننده نیست
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در جلسه شورای فرهنگ عمومی و ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم (علیه‌السلام) با اشاره به روایتی از آن حضرت گفت: یاری‌کردن انسان ضعیف، از افضل صدقات است. همه ما مسئولین می‌توانیم از فرصت مسئولیت خود برای یاری افراد نیازمند استفاده کنیم و به آن‌ها یاری برسانیم.
وی در خصوص برگزاری مراسم تعزیه در شهر اردکان اظهار داشت: بر اساس مصوبه سال گذشته شورای فرهنگ عمومی مقرر شد که برنامه تعزیه در ایام ماه‌های محرم، صفر و ایام فاطمیه برگزار شود و در غیرازاین ایام مجوزی برای برگزاری تعزیه داده نشود.
امام‌جمعه اردکان افزود: بسیاری از مردم و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت با مراجعه مکرر به مسئولین خواستار صدور مجوز برگزاری تعزیه در مناسبت‌های مختلف هستند و تمایل دارند که حتی در ایام ولادت ائمه اطهار (علیهم‌السلام) نیز برنامه‌های شاد و مولودی‌خوانی و به گفته خودشان تعزیه شاد برگزار کنند.
وی گفت: اگر دلیل ما برای ممنوعیت برگزاری تعزیه در طول سال این است که از ایجاد مزاحمت برای مردم جلوگیری کنیم باید بگوییم که نتوانسته‌ایم جلو بسیاری از مزاحمت‌های دیگر مانند سروصداهای آزاردهنده کاروان‌های عروسی و ترقه‌بازی‌ها و برخی مراسم‌های دیگر را بگیریم. چرا ما اول سراغ تعزیه اهل‌بیت آمده‌ایم؟
رئیس شورای فرهنگ عمومی اردکان در پایان با اشاره به در پیش بودن ماه محرم گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر جزء فروع دین ماست. هرکسی در هرجایی که هست باید برای تقویت این فریضه تلاش کند زیرا ثمره آن به خود ما می‌رسد. ضرر بی‌تفاوتی نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر هم به‌تدریج به همه جامعه می‌رسد.
لازم به ذکر است که تصمیم‌گیری نهایی درباره موضوع زمان برگزاری تعزیه به جلسات آینده و بررسی و مشورت بیشتر مسئولان موکول شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما