تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۲
۰
کد مطلب : ۳۳۲۵۱

مسئولین هیئت‌های مذهبی مباحث معرفت افزایی را سرلوحه کار قرار دهند

مسئولین هیئت‌های مذهبی مباحث معرفت افزایی را سرلوحه کار قرار دهند
حمیدرضا توسلی در نخستین نشست مشترک شورای هیئت های مذهبی، کانون مداحان و کارشناسان تشکل های دینی شهرستان های ۹ گانه استان، گفت: وضعیت کانون مداحان و ثبت مداحان در سامانه ی طوبی نسبت به اوایل کار وضعیت بهتری دارد و روند ثبت نام رو به افزایش است.
توسلی افزود: البته بعضا در برخی شهرستان ها این روند رو به کاهش بود و هر چند اوایل استقبال خوبی انجام شد اما رفته رفته کم و کم تر شد که دلایل این مسئله باید بررسی و به منظور رفع موانع اقدام کرد.
وی ادامه داد: حُسن ثبت نام در سامانه ی طوبی، شناخته شدن و شناسایی همه ی مداحان فعال است و در ادامه ی مداحان از لحاظ معلومات و دوره های آموزشی که گذرانده باشند سطح بندی می شوند و سال به سال پرونده آنها به روز رسانی می‌شود.
توسلی گفت: سطح بندی مداحان از ابتدا مورد توجه ما بوده است و تلاش می‌کنیم به مباحث آموزشی مداحان هم توجه شود اما همان طور که همه مطلع هستید، این اواخر با خشکسالی مالی مواجه بودیم.
رئیس کانون مداحان استان چهار محال و بختیاری بیان کرد: نبود امکانات از قبیل سیستم کامپیوتری، اسکنرو دیگر ملزومات اداری باعث شده تا مداحان روستایی و هیئت های مذهبی فعال در روستا ها نتوانند به خوبی در این سامانه ثبت نام کنند که باید تدابیری برای این موضوع اندیشیده شود.
حمیدرضا توسلی با اشاره به یکی از آسیب های مداحان و هیئت های مذهبی گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود بعضا مداحان و هیئت های مذهبی هستند که بدون ثبت نام در سامانه و بدون هیچ مجوز دیگری اقدام به فعالیت می‌کنند که سریعا باید شناسایی و آنها را راهنمایی کرد و در غیر این صورت مانع فعالیت های آنها شد.
توسلی در ادامه اشاره ای به فعالیت های ماه محرم کرد و افزود: گردهمایی ها و تجمعات ماه محرم که مشترک بین مداحان و هیئت های مذهبی برگزار می‌شود باید در روزهای بیشتری و با انسجام و مشارکت بیشتر هیئت ها و مداحان انجام شود.
وی ادامه داد: مسئولین هیئت های مذهبی تمام تلاش خود را انجام دهند تا از وجود مداحان و سخنرانان مجرب بیشترین استفاده را در ایام ماه محرم و صفر داشته باشند و مباحث معرفت افزایی و نشست های بصیرتی را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که دشمن این اواخر تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند در جنگ روانی و اقتصادی که به راه انداخته ضربه ای به ما وارد کند.
رئیس کانون مداحان استان چهار محال و بختیاری بیان کرد: از کارشناسان تشکل های دینی شهرستان ها و استان و مسئولین ارشد در سازمان تبلیغات اسلامی خواهش دارم که نسبت به مداحان و هیئت های مذهبی بی تفاوت نباشید، مداحان و هیئت های مذهبی مردمی هستند اما به منظور آموزش باید حمایت شوند.
توسلی گفت: نکته ی دیگری که باید به آن توجه شود، انتخاب افرادی شایسته و دغدغه مند برای اعضای کانون مداحان شهرستان و شورای هیئت های مذهبی است که وقت کافی برای مشارکت در جلسات و پیگیری های مربوط به مسائل مداحان و هیئت ها داشته باشند.
گفتنی است، نشست مشترک کانون مداحان، شورای هیئت های مذهبی و کارشناسان تشکل های دینی استان روز یک شنبه ۷ مرداد ۹۷ در تالار جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما