تاریخ انتشار
شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۳
۰
کد مطلب : ۳۳۲۳۰
مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات

خاستگاه شهدای مدافع حرم، مسجد و هیئت است

خاستگاه شهدای مدافع حرم، مسجد و هیئت است
رضا معممی مقدم در دیدار مدیران تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با امام جمعه مشهد اظهار کرد: قبل از انقلاب آمار معتکفین بسیار پایین بوده ولی در حال حاضر ۸۰۰ هزار نفر معتکف در کشور وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آنها جوانان هستند.
وی افزود: ۹۱ هزار هیئت مذهبی و اطلاعات ۸۰ هزار مداح به صورت رسمی در کشور به ثبت رسیده که همگی ساماندهی شدند و در طول سال برنامه های ویژه ای برای تغذیه فکری آنها انجام می شود.
مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: باید از ظرفیت مداحان استفاده شود و در این راستا با فعالیت های فرهنگی انجام شده و تقویت روحیه ولایمتداری در بین مداحان و آماده سازی اشعار مناسب وضعیت بسیار خوبی را در این حوزه شاهد هستیم.
وی تصریح کرد: رویکرد زیبایی شناسانه هیئات مذهبی بزرگترین تبلیغ برای جهان تشیع است و هیئات از ذخیره های بسیار مهم برای حفظ انقلاب و نظام هستند.
معممی مقدم اضافه کرد: برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ۲۱ کارگروه تشکیل شده است و کارگروه فرهنگی ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است.
وی تاکید کرد: بررسی های ما نشان می دهد که عربستان به دنبال گرفتن جایگاه علمی ایران در منطه و جهان است و در این راستا اقدامات بسیار گسترده ای انجام داده است ولی هنوز فاصله زیادی با رتبه ایران دارند.
وی ادامه داد: با اقدامات فرهنگی انجام شده آسیب های اجتماعی موجود در هیئات از جمله قمه زنی و استفاده از شمایل ائمه بسیار کاهش یافته است.
مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد:براساس بررسی های انجام شده خاستگاه تمامی شهدای مدافع حرم همگی از مساجد و هیئات مذهبی است که به صیانت از مرزهای جمهوری اسلامی پرداخته و می پردازند.
وی اضافه کرد: جهت گیری تشکل های دینی امسال براساس بزرگداشت چهلمین سال انقلاب است و بسیار مفتخریم که امروزه بزرگداشت شعائر وجشن های اسلامی و انقلابی در تمامی شهرهای کشور برگزار می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما