تاریخ انتشار
شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
۰
کد مطلب : ۳۳۱۰۹

آزمون سطح بندی مداحان استان کرمان برگزار شد

آزمون سطح بندی مداحان استان کرمان برگزار شد
حجت‌الاسلام علی جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری اولین آزمون کتبی سطح بندی مداحان استان کرمان بیان داشت: طرح سطح بندی مداحان از مطالبات مقام معظم رهبری است.
وی هدف از برگزاری این آزمون را در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب خواند و افزود: مقام معظم رهبری در سال های گذشته در دیدار با مداحان فرمودند «مداحی یک منصب است و باید یک حدود و ثغوری پیدا کند و یک مرکزی باید این فعالیت را انجام دهد».
حجت الاسلام جلالی ادامه داد: لذا طیق فرامین رهبر معظم انقلاب، سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان متولی امور هیئات مذهبی و مداحان و بر اساس بند 16 ماده 6 اساسنامه سازمان، تصمیم گرفت این طرح را اجرا کند.
وی در ادامه گفت: آزمون سطح بندی مداحان به منظور ارتقای سطح مهارت و برنامه ریزی برای آموزش های لازم در این شهرستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام جلالی اضافه کرد: این آزمون در زمینه های احکام، اعتقادات، فنون مداحی، قرآن و دعا و آداب زیارت و همچنین تاریخ اسلام و حضرات معصومین (ع) به صورت کتبی و با حضور مداحان استان برگزار شد.
وی در پایان تصریح کرد: جایگاه کانون مداحان باید تقویت شود تا هویت مردمی این تشکل مردم نهاد تبیین شود و سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک نهاد نظارتی و جهت جلوگیری از انحرافات و محتوا بخشی به این هنر ایفای نقش می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: مداحان و شعرای آئینی به واسطه در اختیار داشتن تریبون و مخاطب می توانند تاثیر بسزایی در اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی ایفا کنند.
اولین آزمون کتبی مداحان استان کرمان صبح روز جمعه ساعت 9 صبح در مصلی امام علی (ع) استان کرمان برگزار شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما