تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۴
۰
کد مطلب : ۳۲۷۶۸

برگزاری مراسم ادبی "تشرف " و "رسم دعبل" در حرم رضوی

برگزاری مراسم ادبی "تشرف " و "رسم دعبل" در حرم رضوی
محفل شب شعر شاعران جوان آیینی "تشرف" هم زمان با شب شهادت باب الحوائج حضرت موسی بن جعفر(ع)، در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد
این محفل ادبی با حضور جمعی از شاعران آیینی و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.
حجت الاسلام جواد محمد زمانی از استان قم و علی جلیل وند از استان قزوین از شاعران آیینی بودند که در این محفل ادبی به شعرخوانی پرداختند.
حجت الاسلام مودب، سید رضا یعقوبی آل، مصطفی جلیلیان مصلحی و جمعی دیگر از شاعران آیینی اشعاری را با موضوع شهادت امام موسی بن جعفر(ع) را قرائت کردند.
"تشرف" انجمن ادبی شاعران آیینی جوان وابسته به موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی است.
همچنین محفل شعرخوانی "رسم دعبل" به همت انجمن ادبی رضوی وابسته به موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در رواق دارالحکمه واقع در صحن آزادی حرم مطهر رضوی برگزارشد و جمعی از شاعران آیینی اشعاری را در سوگ شهادت این امام مظلوم برای حاضران قرائت کردند.
در این محفل ادبی استاد محمد جواد غفور زاده(شفق)، حجت الاسلام محمد جواد زمانی و حجت الاسلام سید حسین سیدی اشعار خود را با موضوع رضوی و شهادت امام موسی بن جعفر(ع) قرائت کردند.
جواد شیخ الاسلامی، محمد بقایی و جمعی دیگر از شاعران آیینی نیز در این محفل ادبی که مزین به نام مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود، به شعرخوانی پرداختند.
اجرای سرود و مدیحه سرایی در سوگ شهادت امام موسی الکاظم(ع) از دیگر برنامه های مراسم شعرخوانی "رسم دعبل" در شب شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما