تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۸
۰
کد مطلب : ۳۲۷۶۵

زائران عتبات مراقب کلاهبرداران با پوشش دفاتر حج و زیارت باشند

زائران عتبات مراقب کلاهبرداران با پوشش دفاتر حج و زیارت باشند
مرتضی آقایی در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری و برخورد با افراد فرصت طلب که در قالب دفاتر حج اقدام به کلاهبرداری و حتی صدور ویزای جعلی و غیره می کنند چه برنامه ای دارید، افزود: در این زمینه برنامه های جامع و کاملی را در نظر گرفته ایم و به رغم اینکه بسیاری از این دفاتر به دلیل اخذ سود بیشتر از زائران تمایلی به فعالیت در قالب تحت پوشش بودن سازمان حج و زیارت ندارند در نظر گرفته ایم.
وی با بیان اینکه اینگونه افراد زیاده خواه هستند و برای رسیدن به شرایط مشروع و نامشروع خود از هر روشی استفاده می کنند، اظهار داشت: در این ارتباط مواردی را داشته ایم که برخی دفاتر غیر مجاز با ارایه ویزای جعلی در گذرنامه زائران و اخذ هزینه کامل و حتی بیشتر اقدام کرده اند.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور زیارت سازمان حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، حدود 700 هزار زائر زن و مرد ایرانی سال گذشته از طریق مرزهای هوایی و زمینی راهی عتبات عالیات شدند و در مقابل نیز حدود دو میلیون زائر عراقی به کشورمان سفر کردند.
وی با بیان اینکه نیمی از این تعداد را مردان تشکیل می دهند، اظهار داشت: بر اساس اقدامات انجام گرفته و عدم ثبات نرخ ارز به دنبال افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه ها هستیم.
وی با تاکید بر اینکه قالب هزینه های ما بر مبنای دلار بوده و ثبات نرخ ارز نقش بسزایی در برنامه ریزی برای کاهش هزینه ها دارد، تصریح کرد: به رغم مسایل مطرح شده، در این دوره نیز شاهد کاهش برخی هزینه های ارزی بوده ایم.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور زیارت سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ارتقاء سطح خدمات از دیگر دغدغه های ما است، گفت: ارایه بسته های ارزان قیمت در قالب حمایت از کالای ایرانی و راه اندازی کاروان های ارزان قیمت از دیگر برنامه های امسال این سازمان است.
وی با تاکید بر اینکه هم اکنون هزینه های سفر هوایی به عتبات از یک میلیون و 900 هزار تومان تا دو میلیون و 200 هزار تومان است، اظهار داشت: سفرهای زمینی نیز از 900 هزار تومان تا یک میلیون و 400 هزار تومان به انجام می رسد.
آقایی با بیان اینکه سفر به عتبات به صورت هفت شب و هشت روز انجام می گیرد، افزود: در این میان سه شب در نجف، سه شب در کربلای معلی، یک شب در کاظمین سپری خواهد شد که زیارت امایین عسکریین (ع) نیز به صورت عبوری انجام می گیرد.
وی با اشاره به اینکه افزایش ساعت کار درمانگاه های ایرانی مستقر در عراق از دیگر برنامه های ما است، گفت: برای رفاه هر چه بیشتر زائران به دنبال جابجایی برخی درمانگاه ها برای ارایه خدمات بیشتر به زائران هستیم.
وی در پاسخ به اقدامات انجام شده برای حذف روادید برای زائران ایرانی گفت: البته مکاتباتی در این خصوص از طریق وزارت امور خارجه و سفارت انجام گرفته اما تاکنون محقق نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما