تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۴
۰
کد مطلب : ۳۲۰۷۴

پایان ششمین جشنواره رضوی در جوار مرقد دعبل خزاعی

پایان ششمین جشنواره رضوی در جوار مرقد دعبل خزاعی
ششمین جشنواره شعر عربی رضوی در مرقد دعبل خزاعی با حضور شعرای برتر این جشنواره به کار خود پایان داد.
در این جشنواره که به نام یادمان دعبل خزاعی نامگذاری شده است 342 اثر از کشورهای مختلف همچون عمان، لبنان، بحرین، عراق، یمن، مصر و سوریه و ایران به دبیرخانه جشنواره رسید.
این جشنواره در دو بخش فصیح و شعبی برگزار شد. در بخش فصیح شعرایی از کشورهای عراق، لبنان، سوریه، مصر، عمان، یمن و کویت توانستند عناوین برتر را کسب کنند. همچنین در بخش شعر شعبی شاعرای ایران، سوریه و عراق به عنوان شاعران برتر انتخاب شدند. گفتنی است خوزستان همواره در بخش شعر شعبی توانسته در بسیاری از جشنواره های بین المللی مقام های برتر را کسب کند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: شاعران شرکت کننده از کشورهای مختلف استقبال خوبی از این جشنواره داشتند که این استقبال نسان از ترویج ادبیات دینی در کشورهای اسلامی است.
آیت الله عباس کعبی افزود: اشعار ارایه شده در جشنواره به لحاظ کیفی در سطح مطلوبی بودند. همچنین اشاره به موضوعات  جاری و جریان معاصر و شعر ولایی الهام بخش مقاومت اسلامی از ویژگی های این جشنواره بود.
آیت الله کعبی با اشاره به اینکه شعر ولایی در تحکیم باورها و ارزش های اسلامی و رشد تعالی اخلاقی جامعه تاثیر دارد گفت:  تحیکم اخوت و برادری، بیان روح ولایتمداری مردم شهید پرور استان خوزستان در عرصه بین اللملی در ادبیات بسیار تاثیر گذار است.
وی با بیان اینکه با الهام از جایگاه والای امام رضا(ع) شاعران ارزشی می توانند اشعاری خوبی در زمینه های مختلف بسرایند گفت: این اشعار باید در جهان اسلام و در عرصه بین المللی گسترش یافته و منتشر شوند.
فرماندار شوش نیز در بخشی از سخنانش گفت: شهرستان شوش در طول هشت سال دفاع مقدس 620 شهید، هزار و 366 جانباز و ۱۴۴ آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد. شوش دو انجمن شعر فارسی و شعر عربی دارد که امسال برای ششمین سال متوالی شاهد اجرای با کیفیت بالای جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی هستیم و جا دارد از مردم ولایتمدار شهرستان شوش که با حضور ثمربخش خود که به این مکان آمده اند قدردانی خود را به عمل آورم.
رضا نجاتی افزود: ششمین جشنواره بین المللی شعر رضوی بی شک اثرگذاری بسیار زیادی در حوزه فرهنگی و ادبی به دنبال دارد لذا جا دارد از دست اندرکاران این جشنواره تشکر کرد.
درخواست نصب مجسمه دعبل
در حاشیه این مراسم تعدادی از دوستداران شعر و ادب خواستار نصب مجسمه دعبل خزاعی شدند. مجسمه این شاعر حدود 20 سال پیش در میدان اصلی شهر نصب شده بود که پس از مدت کوتاهی توسط شهرداری برداشته شد و نام میدان دعبل خزاعی نیز تغییر کرد.
شهرداری شوش نیز به دلیل نگهداری غیراستاندارد باعث شد مجسمه این شاعر شکسته شود. پس از آن شهردار شوش در بهمن ماه گذشته طی مصاحبه ای از تخصیص اعتبار برای ساخت مجسمه دعبل خزاعی خبر داد که تا کنون این وعده عملی نشده است.
به همین منظور تعدادی از فعالان فرهنگی شوش با در دست داشتن بنری خواستار نصب مجدد این مجمسه شدند.
به گزارش خبرآنلاین، ششمین جشنواره رضوی یادمان دعبل خزاغی شاعر بزرگ جهان اسلام در  29 مردادماه در تالار مهتاب اهواز آغاز بکار کرد و 30 مرداد در مرقد دعبل خراعی به کار خود پایان داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما