تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۶
۰
کد مطلب : ۳۱۹۹۷

امکانات لازم برای حضور مردم در اربعین حسینی فراهم شود

امکانات لازم برای حضور مردم در اربعین حسینی فراهم شود
سید محمد میر محمدی در نشست ستاد اربعین یزد افزود: اربعین حسینی و برگزاری راهپیمایی عظیم آن یک حرکت خود جوش معنوی با حضور آحاد مردم مومن است که مسئولان را به حرکت ، فعالیت و خدمت وا می دارد.
وی ادامه داد: این پیاده روی عظیم و ارزشمند الهی را باید از موهبات الهی و نشان از اعتقادات عمیق مردم به اسلام و ائمه اطهار (ع) ذکر کرد و برای برگزاری باشکوه آن همه باید همت مضاعف داشته باشند.
استاندار یزد بیان داشت: انتخاب مسیر مطمئن و ایمن ، بهره گیری از رانندگان ماهر و آموزش دیده ، اطلاع‌رسانی در خصوص برخی بیماری‌ها و جلسه با خیران برای جذب کمک‌های بیشتر باید مدنظر متولیان راهپیمایی اربعین استان قرار گیرد.
میرمحمدی همچنین ضرورت متمرکز کردن کمک های مردمی و خیران با تشکیل امور مالی ستاد اربعین و حل مشکل اسکان زائران در کاظمین با کمک اداراتی مانند اوقاف و امور خیریه و هلال احمر را خواستار شد.
همچنین رئیس کمیته اسکان ، تغذیه و مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی استان یزد گفت: امسال یزدی‌ها در اربعین حسینی افزون بر 22 موکب خواهند داشت.
محمدرضا جعفری خرمی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته در اربعین حسینی امسال حدود 15 هزار نفر از سوی استان در کربلا اسکان و تغذیه می‌شوند.
در ادامه رییس ستاد عتبات عالیات استان یزد گفت: سال گذشته 27 هزار و 625 ویزا در این استان صادر شد که پیش‌بینی می‌شود این تعداد در سالجاری برای حضور در اربعین حسینی به افزون بر 45 هزار نفر برسد.
کامران بهادر ادامه داد: تا 2 روز آینده نیز ثبت نام از زائران پیاده روی اربعین حسینی در یزد آغاز می شود که عموم مشتاقان باید در سامانه سما ثبت نام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما