تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۹
۰
کد مطلب : ۳۱۹۰۸
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان خبرداد:

اجرای عملیات صحن جدید عقیله بنی هاشم در کربلا معلی

اجرای عملیات صحن جدید عقیله بنی هاشم در کربلا معلی
محمدعلی بادامی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: در زمان حکومت صدام حرمین امامین در چهار شهر کربلا، نجف، سامراء و کاظمین از وضعیت خوبی برخوردار نبود که کشور ایران از سال 82 تصمیم به بازسازی گرفت.
 
وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد پروژه بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر به دست ایرانیان انجام می‌شود، افزود: با فعالیت 31 ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور از مرحله بازسازی و آماده‌سازی حرم‌های مطهر عبور کرده و در مرحله توسعه آنها قرار داریم.
 
وی با اشاره به ساخت صحن‌های رضوی و صاحب الزمان(عج) در حرم‌های کاظمین، تصریح کرد: این در حالیست که احداث صحن عقیله بنی‌هاشم در سال 94 در زمینی به مساحت 160 هزار مترمربع و در 4 طبقه کلید خورد که استان همدان یک میلیارد تومان برای احداث این صحن اختصاص داده است.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان خاطرنشان کرد: صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در حال حاضر 55 نفر نیروهای مهارتی به صورت کاملا افتخاری مشغول به فعالیت هستند.
 
بادامی از جمع آوری 5 میلیارد و 500 میلیون تومان نذورات در طی 5 سال اخیر برای بازسازی عتبات عالیات خبرداد و ابراز داشت: همچنین 15 کیلو طلا و وجوهات، نذورات و هدایای مردمی به این ستاد داده شده است.
 
وی گفت: در طی جمع آوری نذورات مردمی در استان همدان از سال 90 الی 95 یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان در کاظمین و سامرا، یک‌میلیارد در صحن عقیله بنی‌هاشم، یک میلیارد و 700 میلیون تومان در صحن الزهراء و الباقی در کربلا هزینه شده است.
 
وی با بیان اینکه یک هزار و 700 نفر به صورت تبرعی از استان همدان به عتبات رفته‌اند، افزود: از این تعداد 200 نفر در سال 95 اعزام شدند و امسال هم 55 نفر تقاضا داده‌اند .
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان، از اهدای یک قطعه زمین کشاورزی به مساحت یک و نیم هکتار، دو کیلو طلا و  300 میلیون تومان وجه نقد توسط خیرین برای بازسازی عتبات عالیات خبرداد.
 
بادامی همچنین از اهدای 500 گرم انگشتر عقیق برای حرم مطهر باب الحوائج (ع) خبرداد و عنوان کرد: همچنین خیرین می توانند هر خشت را به مبلغ 2 میلیون و 200 هزار تومان خریداری کنند .
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما