تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۲
۰
کد مطلب : ۳۱۸۹۰

زمان دقیق نصب درب حرمین وسرداب در سامراء اعلام نشده/ برنامه کاروان ستاد در روزهای آینده

زمان دقیق نصب درب حرمین وسرداب در سامراء اعلام نشده/ برنامه کاروان ستاد در روزهای آینده
چنگیز خیرآبادی، جانشین ستاد بازسازی و عتبات لرستان گفت: عملیات ساخت این درب مطهر از محرم  (مهر ماه ) سال 1394 آغاز شد و در اسفندماه سال 95 به پایان رسید.
 
وی با اشاره به اینکه هزینه ساخت این درب 800میلیون  تومان است، اظهار داشت: برای ساخت درب حرمین امامین عسکریین و ورودی سرداب غیبت امام زمان (عج)  2/5 متر مکعب چوب ساج ،2 تا 3 کیلو گرم طلای 24 عیار  ،102 قطعه میناکاری ،13/6 مترمربع شیشه کریستال ، 376 کیلو گرم استیل ، 700 کیلو گرم مس بکار برده شده است.
 
خیرآبادی اضافه کرد: این درب مطهر وسرداب در زمان ساخت جهت  طلاکاری و میناکاری به اصفهان و قم منتقل شده و دوباره به شهرستان خرم آباد منتقل شده است.
 
جانشین ستاد بازسازی  وعتبات استان لرستان گفت: طبق برنامه ریزیهای انجام شده شهرستان الشتر 20تیرماه امسال میزبان  کاروان درب  حرمین و سرداب بودند پس از آن مردم اهالی  فیروز آباد، اشترینان، بروجرد، دورود و ازنا استقبال خوبی نمودند و تا امروز که میهمان مردم ولایت مدار و خونگرم شهرستان الیگودرز می باشیم.
 
وی به میزبانی  سایر شهرستانهای استان لرستان در روزهای آینده  اشاره کرد و افزود: فردا بعد از اذان صبح از الیگودرز به سمت ویسیان حرکت خواهیم کرد ودر معمولان وپلدختر برنامه خواهیم داشت  و در روز سه شنبه 27 تیرماه در رومشگان خواهیم بود ، شهرستان کوهدشت میزبان این درب وسرداب مطهر خواهند بود و پس از آن چگنی و در نهایت در30تیرماه درب حرمین و سرداب به حسینیه ثارالله  خرم آباد در مکانی که ساخته شده منتقل خواهد شد.
 
وی  با اشاره به اینکه پس از انتقال درب وسرداب به خرم آباد بسته بندی خواهند شد اظهار داشت: هنوز زمان مشخصی برای نصب درب حرمین امام عسکریین (ع) وسرداب امام زمان (عج ) در سامرای  عراق مشخص نشده است.
 
حرم امامین عسکریین (ع) آرامگاه امام هادی (ع) و امام حسن عسگری (ع) (معروف به عسکریین) در سامرای عراق است.
 
همچنین نرجس خاتون، مادر امام زمان (عج) و حکیمه خاتون دختر محمد بن علی التقی (امام نهم شیعیان) و خواهر علی بن محمد (امام دهم شیعیان) نیز در حرم شهر سامرا بخاک سپرده شده‌اند.
 
سرداب غیبت (محل آغاز غیبت حجت بن الحسن) نیز در ضلع غربی حرم سامرا واقع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما