تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲
۰
کد مطلب : ۳۱۷۳۸

خط مشی و راهبرد کانون مداحان گفتمان سازی ارزشهاست

خط مشی و راهبرد کانون مداحان گفتمان سازی ارزشهاست
رضا معممی مقدم مدیر کل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات افزود:رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مداحان خواهان، گفتمان سازی آنها شدند. کانون مداحان و شعرای آیینی به‌عنوان شبکه موثر در جغرافیای ایران اسلامی باید بیندیشد که از ظرفیت تربیون هنرامندانه خود چه گفتمانی را می خواهد پیش ببرد؟
وی ادامه داد: ما تاکنون چند گفتمان واقعی داشته ایم؛ گفتمان حدوث انقلاب اسلامی، گفتمان جنگ و دفاع مقدس، گفتمان سازندگی، گفتمان اصلاحات، گفتمان انقلاب، گفتمان مدافعان حرم. ما در هر برهه از زمان نیازمند فکر و گفتمانی متناسب هستیم لذا جامعه مداح باید بتواند با نگاه به دنیای روز و متناسب با نیاز زمان و وظایف و جبهه ‌بندی‌ها، گفتمان‌سازی کند.
مدیر کل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان افزود: آشنایی مردم با وظایف دینی، حب دین و اولیا دین، وحدت مذهبی، ترویج فرهنگ ایثار، مبارزه با استکبار و صهیونیست ها، ایران و اسلام و انقلابیگری، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، اخلاق و سبک زندگی و تقوا پیشگی میتواند جز اولویتهای گفتمانی قرار بگیرد
معممی مقدم یادآور شد: اگر موضوعی به صورت فراگیر مطرح و بیان ارزشها در جامعه غلبه و اولویت پیدا کند آن وقت می توان نام آن را گفتمان گذاشت.
وی در بخش پایان سخنانش بر مواردی همچون لزوم کاهش آسیبهای مداحی، بیان حماسی واقعه کربلا، رعایت مسائل تاریخی عاشورا، بهترشدن مضامین و محتوای اشعار شاعران و مداحان تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما