تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۹
۰
کد مطلب : ۳۱۶۳۶
حجت‌الاسلام علی شکری رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی

گفتمان سازی فرهنگی در مناسبت های مذهبی ضروری است

گفتمان سازی فرهنگی در مناسبت های مذهبی ضروری است
حجت‌الاسلام علی شکری در نشست خود با مداحان، روحانیان و کارشناسان تشکل‌های دینی دامغان به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، ضمن قدردانی از برگزاری خوب مراسم عزاداری ماه محرم سال جاری در سراسر استان، ابراز داشت: عزاداری مذهبی برای ترویج فرهنگ دینی مانند هر پدیده‌ای نیازمند گفتمان سازی در سطح جامعه است که روحانیان، شبکه تبلیغی، مداحان و هیئت‌های مذهبی باید به این اصل توجه داشته باشند.
وی افزود: هر پدیده اجتماعی و فرهنگی اگر به گفتمان عمومی تبدیل شد، حساسیت‌ها نسبت به آن افزایش می‌یابند و همگان خود را در قبال هرچه بهتر اجراشدنش مسئول می‌دانند لیکن ترویج فرهنگ حب اهل‌بیت(ع) و عزاداری نیز می‌بایست به گفتمان دینی غالب مردم بدل شود.
رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان سمنان گفت: این موضوع بارها درباره اقتصاد مقاومتی بیان می‌شود لذا اگر مردم فرهنگ صرفه‌جویی و اقتصاد مقاومتی را در بین خود نهادینه نکنند، نمی‌توان به ترویج آن امیدوار بود همچنین این مسائل در مصرف کالای ایرانی، اقتصاد داخلی، فرهنگ عمومی، حجاب و عفاف و ... به عینه دیده می‌شود.
شکری در بخش دیگری از سخنان خود و بابیان اینکه پس از گفتمان سازی فرهنگی باید فرهنگ دینی را ترویج داد، بیان کرد: شیعه باید دشمن‌شناس باشد لذا لازم است مداحان در بحث دشمن‌شناسی ورود پیدا کنند و در این امر تأکیدات رهبر معظم انقلاب را در نظر بگیرند و حیله‌ها، نقشه‌ها و خطوط دشمن را بشناسند.
وی خطر نفوذ دشمن را بسیار مهم برشمرد و ابراز داشت: مداحان در سالم‌سازی فضاهای مذهبی و مراسم عزاداری نقش دارند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اضافه کرد: در واقعه عاشورا جبهه حق و باطل ازنظر افکار عمومی روشن نبود و چهره حق در اثر غبارهای تبلیغاتی مکدر شده بود.
شکری ضمن بیان اینکه یکی از آسیب‌هایی که تجدید می‌شود مناسبت سازی‌های مذهبی است، گفت: اشعار مذهبی، اخلاقی و تربیتی درزمینهٔ مذمت آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق اعتیاد و ... بیشتر شود.
حجت‌الاسلام حسین صبوری رئیس تبلیغات اسلامی دامغان نیز در این نشست طی سخنانی کوتاه خواستار جذب جوانان به هیئت‌های مذهبی شد و گفت: هیئت‌های مذهبی بزرگ‌ترین شبکه تبلیغی مذهبی جهان هستند و باید در جذب هرچه بیشتر جوانان که امروز هدف اصلی تهاجم فرهنگی هستند، اهتمام داشته باشند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما