تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۲
۰
کد مطلب : ۳۱۵۴۵

برترین کتاب‌ عاشورایی در سال 95

برترین کتاب‌ عاشورایی در سال 95
در پایان سال 95 نظر برخی کارشناسان را درباره کتاب‌های برتر عاشورایی سال جویا شدیم. حجت الاسلام والمسلمین مهدی مسایلی «فرهنگ سوگ» به سرپرستی محسن حسام مظاهری را کتاب برگزیده سال 95 می داند و می گوید: کتاب هایی که در این زمینه نوشته شده بود احتیاج به کار بیشتری داشت و کتاب فرهنگ سوگ محسن مظاهری کار چند ساله ای بود که می تواند ادامه دار هم باشد و به نظر من یک کار پسندیده ای است.

از نظر دکتر محمدرضا سنگری نویسنده و عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مجموعه ای که اخیرا درباره  اصحاب امام حسین(ع) در حوزه کتاب کودک و نوجوان نوشته شده است یکی از اتفاقات خوب در این زمینه است. سنگری افزود: اما اگر بخواهم کتاب برگزیده ای را در این زمینه معرفی کنم کتابی است که اخیرا آقای مظاهری چاپ کردند. به نظر من اولین ویژگی کتاب این است که یک کار پژوهشگرانه است و دوم اینکه یک فرد آن را تولید نکرده است بلکه مجموعه از کسانی که صاحب فکر و نظر هستند با همکاری هم آن را تولید کرده اند. این کتاب نظام علمی دارد و کار با یک ساختار و هندسه و نظم علمی صورت گرفته است پس از این جهت کار ارزنده ای است.
 
اما حجت الاسلام کاظم شمس نظر متفاوتی دارد و معتقد است کتاب «قتیل العبره» حجت الاسلام مرتضی وافی کتاب ارزنده عاشورایی سال 95 است که توسط انتشارات روز دهم چاپ شده است و این کتاب یک بازنویسی از تعداد زیادی از مقتل هایی که در مورد سید الشهدا نوشته شده است.

از نظر حجت الاسلام شمس بهترین کاری که در مورد کارهایی عاشورا می توان انجام داد این است که تا می توانیم از مقتل هایی که در مورد عاشورا نوشته شده است استفاده کنیم و این کتاب هم به مقتل ها توجه کرده است که در حقیقت گزارشگری حادثه عاشورا است و به قلم روز بازنویسی شده است در حقیقت هم استناد به مطلب است و بیانش هم به قلمی است که کسانی که از قلم قدیمی نمی توانند استفاده کنند از آن می توانند بهره ببرند.

محمد اسفندیاری که خود عاشورا پژوه است هم از جمله نویسندگانی است که فرهنگ سوگ را کتاب برگزیده عاشورایی در سال 95 می‌داند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما