تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲
۰
کد مطلب : ۳۱۳۶۶

فرهنگ کتاب‌خوانی باید در هیئات مذهبی ترویج شود

فرهنگ کتاب‌خوانی باید در هیئات مذهبی ترویج شود
حجت‌الاسلام محمدحسن رهایی عصر امروز در همایش هیئات مذهبی شهرستان شهرضا با بیان اینکه رؤسای هیئات مذهبی خدمت مقدسی به مردم ارائه می‌کنند، اظهار کرد: بنا بر گفته قرآن و احادیث خدمت به مردم یکی از بهترین عبادت‌ها است که در این بین رؤسای هیئات مذهبی، خدمتی مقدس به مردم ارائه می‌کنند و بنابراین باید به این خدمت در راه اهل‌بیت(ع) و اسلام افتخار کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی موجود در شهرستان برای افزایش تأثیرگذاری هیئات مذهبی بر عموم مردم، افزود: دوره‌های تخصصی آموزش مداحان در سطح شهرستان برگزار خواهد شد که تلاش شده است از بهترین اساتید در این زمینه استفاده شود تا بتوانیم اطلاعات و توانمندی‌های مفیدی به مداحان شهرستان که با قشر وسیعی از مردم سر و کار داشته و بر آن‌ها تأثیر می‌گذارند انتقال دهیم.

رئیس اداره تبلیغات شهرضا با اشاره به اهمیت حضور همه مداحان شهرستان در این دوره، تصریح کرد: حضور به عنوان کاندیدا در انتخابات آینده کانون مداحان شهرستان، منوط به حضور در این دوره‌ها است؛ بنابراین رؤسای هیئات مذهبی مداحان خود را به حضور در این دوره‌ها تشویق کنند.
وی با اشاره به لزوم ترویج اقدامات فرهنگی در هیئات مذهبی، گفت: دشمن از طرق مختلف به دنبال ترویج شبهات علیه دین است، هیأت‌های مذهبی یکی از مناسب‌ترین محیط‌ها برای مقابله با این تهاجمات فرهنگی و اعتقادی دشمنان است.

رهایی افزود: به رؤسای هیئات مذهبی پیشنهاد می‌شود در مراسم‌های مختلف به‌ جای چاپ چندین شعارنوشته و بنر بسته‌های فرهنگی را آماده و بین حاضران توزیع کنند تا بار معنوی و دانش و آگاهی آن‌ها از مسائل شرعی افزایش یابد.
وی یکی از زمینه‌های فرهنگی مهم را فرهنگ کتاب‌خوانی دانست و گفت: دشمن در این زمینه نیز با ترویج کتب ضد شیعی به دنبال تأثیرگذاری بر جوانان است؛ هیئات مذهبی نیز باید فرهنگ کتاب‌خوانی به ویژه کتب اعتقادی را در بین اعضای خود ترویج کنند.

رئیس اداره تبلیغات شهرضا ادامه داد: ترویج کتاب‌هایی با محتوای عقیدتی در مساجد و کتابخانه‌های عمومی و آگاه‌سازی جامعه با عواقب این تهدیدات و معرفی آثاری جهت مقابله با آن، نقش مؤثری در ناکام ماندن توطئه بانیان این اقدامات دارد.

وی با اشاره به لزوم همکاری و مشارکت تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی در احیا و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه، عنوان کرد: در قرآن و احادیث نیز تأکید ویژه‌ای بر مطالعه و کتاب‌خوانی شده است و کتاب‌خوانی همیشه جزو دستورات ائمه اطهار(ع) بوده است؛ فرهنگ اسلامی ما بر پایه مطالعه و علم‌آموزی استوار شده است و بنابراین برای زنده نگه‌داشتن آن باید فرهنگ کتاب‌خوانی را ترویج دهیم.


انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما