تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۶
۰
کد مطلب : ۳۱۲۳۵
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

مداحان با مطالعه دقیق، چشمه معرفت خویش را از معارف الهی سیراب کنند

مداحان با مطالعه دقیق، چشمه معرفت خویش را از معارف الهی سیراب کنند
آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در نشستی با  جمعی از مداحان اهل‌بیت در استان هرمزگان اظهار کرد: واقعیت‌ها در طول تاریخ به دست دشمنان دین خدا و دشمنان اهل‌بیت(ع) دستخوش تحریف می‎شود و مداحان باید با مطالعه دقیق، چشمه معرفت خویش را از معارف دینی و الهی سیراب کنند.

وی با بیان این که واقعیت‌ها باید به طور درست و بر پایه منطقه به مردم منتقل شود، خطاب به مداحان از آنها خواست تا مطالعه خود را بر پایه منابع مناسب افزایش دهند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان افزود: اصلی‌ترین دغدغه رسول خدا و امامان معصوم ما در طول دوران حیات‌شان دفاع از اسلام واقعی و ایستادگی در برابر شبهاتی بود که از سوی دشمنان مطرح می‌شد و حتی قیام امام حسین(ع) نیز بر پایه همین نگاه شکل گرفت.

نعیم‌آبادی تأکید کرد: مسلمان واقعی باید به همان اندازه که در حزن ائمه اطهار و اهل‌بیت(ع) ناراحت و غمناک است، در خوشی و شادی آنان نیز باید خوشحال و مسرور باشد و اسلام دینی است که بر پایه اعتدال، منطق و اندیشه بنا شده و هیچ کس نمی‌تواند اسلام واقعی را زیر سوال ببرد و یا شبهه‌های به اسلام وارد که کند که اسلام قادر به دفاع از خویش در برابر آن نباشد.

وی از مداحان خواست تا در مقابل شبهات بایستند و نوع مداحی و مفاهیم مداحی خود بر پایه اصول اسلام و اندیشه اسلامی و الهی قرار دهند و این مهم جز با افزایش مطالعه و رشد آگاهی‌های دینی میسر نیست.

امام جمعه بندرعباس گفت: در سایه فضای شبهه آلود است که دشمنان موفق می‌شوند سخنان بیهوده خود را به کرسی بنشانند اما اگر جامعه اسلامی هوشیار بوده و چهره‌های شاخص اجتماعی نیز خودشان را در برابر مسائل انحرافی و خرافات مجهز به علم کرده باشند، شبهات به راحتی کنار می‌رود.


انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما