تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲
۰
کد مطلب : ۳۱۱۲۵

فعالیت تشیع انگلیسی در اربعین حسینی

فعالیت تشیع انگلیسی در اربعین حسینی
حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، شب گذشته در همایش تجلیل از مبلغان اربعین با تقدیر، تشکر و قدردانی از مبلغانی که در مراسم اربعین شرکت کردند، گفت: در ارتباط با تبلیغ به ویژه تبلیغ در چنین مراسم‌های باشکوهی نکات فراوانی وجود دارد.

وی با بیان این‌که عده‌ای در ارتباط با تبلیغ می‌گویند که باید مراقب بود کار موازی صورت نگیرد، اظهار داشت: اکنون با توجه به نیازی که در ایران و جهان نسبت به تبلیغ امور دینی وجود دارد کار موازی صورت نمی‌گیرد زیرا نیاز گسترده است و محل‌های پاسخگویی اندک هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی در تبیین نگاه حوزه علمیه به موضوع تبلیغ، ابراز داشت: مقام معظم رهبری مدتی است که بر حوزه انقلابی تأکید اساسی دارند، ایشان می‌فرمایند حوزه علمیه‌ای که انقلابی فکر و عمل نکند پویایی و فعالیت‌هایش کمرنگ خواهد بود، جهان نمی‌ایستد و منتظر ما نمی‌ماند حرکت خود را ادمه می‌دهد، ما باید به خودمان بیاییم و حرکت و تحول را آغاز کنیم.

وی افزود: ما باید در مسیر، حرکت و تحول را مدیریت کنیم و اگر این اقدام را انجام ندهیم حداقل منزوی خواهیم شد و حداکثر از بین خواهیم رفت، البته نگاهی که می‌خواهد حوزه را در تبلیغ متحول کند باید نگاهی همه‌جانبه و فراگیر باشد، تحول تمام ابعاد آموزش، پژوهش، اخلاق، فرهنگ و سیاست را در بر می‌گیرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان یکی از فعالیت‌های اصیل و اصلی حوزه علمیه را فعالیت تبلیغی عنوان کرد و گفت: اولین قدم در راستای تحول تبلیغی کارآمد و روزآمد، تبیین نظام جامع تبلیغی است، تبلیغ به صورت پراکنده و بی‌هدف نمی‌تواند یک جامعه را ارشاد و هدایت کند، همانطور که به فکر نظام جامع آموزش هستیم باید به تبلیغ نیز بیندیشیم.

وی در ادامه افزود: در طول تاریخ، مرجع تقلیدی مفیدتر و مردمی‌تر و کارآمدتر بوده است که در امر تبلیغ نیز بسیار فعالیت داشته است، مثال جامع و کامل و تأثیرگذار آن حضرت امام خمینی(ره) است و اکنون نیز مقام معظم رهبری‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این امر بسیار فعال هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با قرائت آیه ۱۲۲سوره توبه «وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَْ»، ابراز داشت: تبلیغ مفید و کارآمد، ارتباط برقرار کردن با مردم است. مبلّغ باید با مردم معاشرت داشته باشد و خود را از آن‌ها دور نگه ندارد.

وی افزود: تبلیغ تنها برای دیگران نیست بلکه انسان ابتدا باید برای خودش تبلیغ کند، به عبارت دیگر حدیث نفس داشته باشد، مبلّغ در مرحله بعد به سراغ خانواده و بعد از آن به سراغ جامعه می‌رود و در هدایت این افراد سعی و تلاش می‌کند.

مدیر حوزه علمیه کسب مهارت و داشتن قدرت علمی را در عرصه تبلیغی مهم عنوان کرد و گفت: افرادی که به تبلیغ روی آورده‌اند باید از پشتوانه علمی خوبی برخوردار باشند و نیازهای اصلی و اساسی جامعه را بشناسند.

وی افزود: ارتقای علمی و پژوهشی و عملی با سه هدف باید صورت گیرد؛ بصیرت افزایی، کاربرد بیشتر تبلیغی و مقابله با نفوذ؛ به فرمایش مقام معظم رهبری در موضوع تشیع انگلیسی باید فعالیت کرد، البته هدف این نیست که افرادی با این نگرش را از خود برانیم بلکه باید با حرکت‌های ایجابی نفوذی‌ها را از این عرصه خارج ‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی به فعال بودن نفوذ تشیع انگلیسی اشاره کرد و گفت: افرادی که در خدمت تفکر تشیع انگلیسی هستند حتی به مراسم اربعین امام حسین(ع) نیز بی‌تفاوت نبودند و وارد کار شدند و فعالیت کردند، حرکت‌های ایجابی تبلیغی می‌تواند عرصه را برای این نفوذی‌ها تنگ و آهسته آن‌ها را از میدان خارج کند.

لازم به ذکر است، در پایان همایش از مبلغان فعال در مراسم اربعین حسینی تقدیر صورت گرفت.


انتهای پیام/
مرجع : رسا نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما