تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۳
۰
کد مطلب : ۳۱۰۴۵

خداحافظ مداح معروف اهل‌بیت(ع)

خداحافظ مداح معروف اهل‌بیت(ع)
سلیم موذن‌زاده مداح نامداراردبیلی صبح دیروز در سن ۸۰ سالگی‌دار فانی را وداع گفت. مداح اهل بیت صبح دیروز در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل به علت بیماری قلبی درگذشت. سلیم موذن‌زاده اردبیلی در سال ۱۳۱۵ خورشیدی در محله تازه شهر اردبیل چشم بر جهان گشود. صدای خوب در خانواده وی موروثی بوده وشیخ فرج اردبیلی، پدر بزرگ؛ شیخ کریم پدر استاد سلیم و تمام برادرانش به نام های شادروانان نعیم؛ رحیم و داود موذن‌زاده اردبیلی از صدای بسیار خوب برخوردار بوده‌اند که همه آنان از این نعمت الهی در راه ترویج مکتب اهل بیت (ع) به‌ويژه مناقب و مصائب چهارده معصوم(ع) و عزاداری‌های محرم بهره جسته‌اند.

مرحوم سلیم موذن‌زاده اردبیلی که بیش از ۶۰ سال از عمر خویش را صرف اجرای برنامه های نوحه خوانی و مداحی نموده بود. از او حدود دو هزار و ۵۰۰ عنوان نوار کاست و سی دی مربوط به برنامه های عزاداری و نوحه خوانی موجود هست. مرحوم موذن‌زاده می گفت که حنجره اش وقف حضرت سیدالشهداء(ع) است و درست نیست که از آن برای موارد دیگر استفاده نماید. شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه بسیاری از علاقه‌مندان به سلیم موذن‌زاده در مراسم تدفین و تشییع این مداح پرآوازه حاضر می‌شوند, گفت: مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان استانی، فرماندهان دستگاه‌های نظامی و انتظامی امروز بعدازظهر در اردبیل برگزار می‌شود و تاکنون تمهیدات لازم برای انجام مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی انجام شده است. پنجشنبه هم در اردبیل عزای عمومی اعلام شد.

پیام‌های تسلیت از رئیس جمهور تا دایی
رئیس‌جمهور در پیامی رحلت سلیم موذن‌زاده‌اردبیلی را تسلیت گفت و از درگاه خداوند سبحان برای او علو درجات و همجواری با ائمه اطهار (ع) و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد. متن پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی به این شرح است: « رحلت ذاکر نامدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) استاد سلیم موذن‌زاده‌اردبیلی، موجب تاثر و تالم فراوان شد. نوای دلنشین، صدای سوزناک و لحن پرصلابت آن مرحوم؛ همراه با آثار بدیع پدر بزرگوارش شیخ عبدالکریم و برادرگرانقدرش، مرحوم رحیم موذن‌زاده که از موذنان بزرگ ایران و جهان اسلام بودند؛ گنجینه‌ای فرهنگی و معنوی از ارادت به خاندان رسالت، به‌ویژه در مکتب مداحی خطه آذربایجان را ماندگار ساخته است. اینجانب ضایعه درگذشت آن ذاکر سلیم‌النفس را به ملت مومن و قدرشناس ایران، همه دوستداران خاندان موذن‌زاده و به‌خصوص مردم شریف اردبیل و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند سبحان برای آن فقید سعید علو درجات و همجواری با ائمه اطهار (ع) و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.» وزیر ارشاد هم در پیامی آورد: « درگذشت استاد گرانقدر، ذاکر خوش الحان و چهره ماندگار هنر، مرحوم مغفور حاج سلیم موذن‌زاده اردبیلی را به هموطنان گرامی و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تسلیت عرض می‌کنم. بی‌شک نام و یاد آن عزیز که در ذکر مناقب اهل بیت(ع) جلال و شکوهی دیگر به این حوزه بخشید در سپهر فرهنگ دینی این مرز و بوم جاودان خواهد ماند.از خداوند بزرگ، تعالی روح و علو درجات ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل برای خاندان ارجمندشان مسالت دارم.» علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در پیامی از این ذاکر آذری زبان، با عنوان هنرمندی عالم یاد کرد که در طول عمر خود، توانست با بهره گیری ازصوت ملکوتی و خدادادی، ایمانی استوار و استعدادی درخشان، روح و جان هر مسلمان خداجویی را جلا ببخشد.

پیام تسلیت مجمع نمایندگان استان‌های اردبیل و آذربایجان‌ در پی درگذشت سلیم موذن‌زاده اردبیلی در صحن علنی مجلس قرائت شد و سازمان تبلیغات اسلامی با صدور پیامی این ضایعه جانکاه را تسلیت گفت. بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران با انتشار پیام‌های جداگانه درگذشت استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی مداح و پیرغلام حسینی را تسلیت گفتند.علی دایی هم در صفحه اینستاگرام خود عکسی منتشر کرد که او را در کنار این مداح معروف نشان می دهد و زیر این عکس نوشت:«درگذشت استاد ارجمند حاج سلیم موذن‌زاده اردبیلی را به تمامی دوستداران ایشان تسلیت عرض می نمایم.»


انتهای پیام/
مرجع : روزنامه آرمان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما