تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۶
۱
کد مطلب : ۳۱۰۴۰

سليم مؤذن زاده اردبيلي مداح شهير اهل بيت(ع) دارفاني را وداع گفت

سليم مؤذن زاده اردبيلي مداح شهير اهل بيت(ع) دارفاني را وداع گفت
سليم موذن زاده مداح نامدار اردبيلي صبح ديروز در سن 80 سالگي دار فاني را وداع گفت.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل با بيان اين خبر، علت درگذشت مداح اهل بيت(ع) را بيماري قلبي اعلام كرد. ‏ ناصر اسحاقي ضمن تسليت به خانواده آن مرحوم، افزود: اردبيل يکي از مفاخر مذهبي و حسيني خود را از دست داد.

رئيس شوراي شهر اردبيل گفت: پيکر مرحوم سليم موذن زاده اردبيلي مداح پرآوازه اهل بيت (ع) عصرامروز در اردبيل تشييع و تدفين مي‌شود. ذکي الله خوشبخت افزود:پيکر آن مرحوم ساعت 15 امروزاز مقابل مصلاي اردبيل به طرف آرامستان بهشت فاطميه تشييع و تدفين مي‌شود.


وي اظهار داشت: پيکر آن مرحوم مغفور در قطعه شهدا و در کنار قبور مرحومين آيت الله مروج نماينده سابق ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل و حجت الاسلام استاد جعفري به خاک سپرده خواهد شد.

خوشبخت اضافه کرد: مراسم شام غريبان مرحوم موذن زاده اردبيلي نيز بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم اردبيل برگزار خواهد شد. فردا پنجشنبه هم در استان اردبيل عزاي عمومي اعلام شده است. ‏


‏* پيام امام جمعه و استاندار اردبيل ‏

آيت الله سيد حسن عاملي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل و مجيد خدابخش استاندار اين استان در پيام مشترکي درگذشت مداح گرانقدرعالم تشيع، استاد سليم موذن زاده اردبيلي را به مردم ايران، اهالي حسيني استان اردبيل و خانواده‌هاي داغدار وي تسليت گفتند.

در اين پيام آمده است:'اطلاع حاصل شد بزرگ مداح عالم تشيع، استاد سليم موذن زاده اردبيلي، پس از سال‌ها خدمت پر افتخار در آستان حضرات ائمه اطهار ( ع ) به ويژه سيد شهيدان و رهبر آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسين ( ع ) دعوت حق را لبيک گفته و به سراي باقي شتافته است.

بي گمان مردم شريف و علي الخصوص عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت، تلاش‌هاي ارزنده، خدمات متعدد و شيدايي اين فرزند خلف دارالارشاد اردبيل را هرگز فراموش نخواهند کرد.

اينجانبان فقدان ايشان را به مردم بزرگ ايران، اهالي حسيني استان اردبيل و خانواده‌هاي داغدار تسليت عرض مي‌نماييم و از درگاه قادر متعال براي عزيز نوگذشته رحمت بي کران و علو درجات و براي بازماندگان اجر و صبر جميل مسالت مي‌کنيم.

سليم موذن زاده اردبيلي در سال 1315 خورشيدي در محله تازه شهر اردبيل چشم به جهان گشود. صداي خوب در خانواده وي موروثي بود و «شيخ فرج اردبيلي» پدر بزرگ، «شيخ کريم» پدر استاد سليم و تمام برادرانش به نام‌هاي شادروانان نعيم، رحيم و داوود موذن زاده اردبيلي از صداي بسيار خوب برخوردار بودند که همه آنها از اين نعمت الهي در راه ترويج مکتب اهل بيت (ع) به خصوص مناقب و مصائب چهارده معصوم(ع) و عزاداري‌هاي محرم بهره جسته اند.

مرحوم سليم موذن زاده اردبيلي بيش از 60 سال از عمر خويش را صرف اجراي برنامه‌هاي نوحه خواني و مداحي کرد.توانايي بي وصف در اجراي برنامه‌هاي گوناگون مداحي، نوحه خواني، مولود خواني، اذان و قرائت قرآن مجيد از دوران نوجواني وي را در رديف يکي از مطرح‌ترين افراد در اين رشته‌ها قرار داده است.

آن مرحوم به طور متوسط روزانه 5 ساعت از عمر خود را صرف مداحي کرده و بيش از 2500 عنوان نوار کاست مربوط به برنامه‌هاي او از زمان پيدايش ضبط صوت تاکنون به زبان‌هاي عربي، فارسي و آذري موجود است.‏


‏* تسليت وزير ارشاد ‏

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي، درگذشت سليم موذن زاده اردبيلي، ذاکر اهل بيت (ع) و چهره ماندگار هنر کشور را تسليت گفت.‏

سيدرضا صالحي اميري در اين پيام درگذشت استاد گرانقدر، ذاکر خوش الحان و چهره ماندگار هنر، مرحوم حاج سليم موذن زاده اردبيلي را به هموطنان و عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) تسليت گفت.‏

براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي،‌ وي در اين پيام مي‌افزايد: بي شک نام و ياد آن عزيز که در ذکر مناقب اهل بيت (ع) جلال و شکوهي ديگر به اين حوزه بخشيد، در سپهر فرهنگ ديني اين مرز و بوم جاودان خواهد ماند.‏

انتهای پیام/
 
مرجع : روزنامه اطلاعات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما