تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۷
۰
کد مطلب : ۳۱۰۲۹

اربعین تمرین «ما» شدن است/ لزوم توجه به شیعیان آذربایجان در مداحی

اربعین تمرین «ما» شدن است/ لزوم توجه به شیعیان آذربایجان در مداحی
مهدی رسولی مداح جوان کشورمان که نوحه‌سرایی‌های فارسی، عربی و آذری او در محرم امسال از شبکه‌های  مختلف تلویزیون پخش شد، در حاشیه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) گفت:  نه فقط اربعین که کل مبانی دین ما برای این آمده است که جامعه مؤمنین شکل بگیرد. ما به دنبال جامعه‌سازی هستیم، همه مکاتب هم دنبال همین هستند.
کارشناس ارشد حدیث ادامه داد: ما در اربعین به دنبال یک جامعه ایمانی هستیم؛ مجموعه‌ای از مؤمنین باید یکجا جمع شوند، این است هدفی که امام عسکری(ع) می‌فرمایند؛ این که در یک روز خاص مؤمنین کنار هم جمع شوند.

این مداح 28 ساله زنجانی افزود: تجمع میلیونی مؤمنین خیلی برکات در آن دارد، اولاً وقتی در جامعه‌ای جمع می‌شوید که تحت تربیت حجت منصوب از طرف خداست این یعنی همان جامعه ولایی که منتظرش هستیم؛ اربعین یعنی همین! ثانیاً وقتی اربعین می‌آییم یاد می‌گیریم که آرام آرام این جریان خودش را از اشخاص جدا می‌کند و «من‌»ها وقتی به اربعین می‌رسند، «ما» می‌شوند. قطره‌قطره‌ها تبدیل به رود و جریان و تفکر می‌شوند، ان‌‌شاءالله باید در همین جریان‌ها یک بخش کوچکی از زندگی مهدوی را یاد بگیریم. اربعین مسابقه سر ایثار کردن و تواضع بیشتر است. این یعنی همان زندگی مهدوی!
 
وی درباره جامعه هدف خود در مداحی که شیعیان کشور آذربایجان هستند، گفت: الحمدلله بخشی از جریان انقلاب اسلامی به برادران عراقی ما رسیده است. ما یک جریان وسیعی از شیعیان داریم که تا قلب اروپا می‌رود و از این سمت هم تا قلب سیبری تسری دارد و بسیار زیاد قابل توجه هستند. احساس کردم این جبهه خالی است و باید انقلاب اسلامی به آنجا هم صادر شود. اگر این اتفاق رخ دهد، رویش‌های بسیار خوبی به وجود می‌آید.
رسولی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله خدا کمک کند، رسانه‌ها هم ما را یاری کنند تا بتوانیم این آرمان را محقق کنیم. همین اربعین هم دو ـ سه برنامه خیلی خوب با تجمع شیعیان آذربایجان، گرجستان، مسکو و .. آنجا برگزار می‌کنیم. تا شور تخلیه‌ای به شور تربیتی و جریان تبدیل شود و جامعه ایمانی را بسازیم. مداحی انقلابی، جزئی از مداحی اسلام ناب است، ان‌شاءالله که به آن می‌رسیم.


انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما