تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۵
۰
کد مطلب : ۳۱۰۲۰

حرارت اربعین تا محرم سال آینده عشق امام حسین(ع) را در دلها شعله ور نگه می دارد

حرارت اربعین تا محرم سال آینده عشق امام حسین(ع) را در دلها شعله ور نگه می دارد
محمدحسین رجبی دوانی روز یکشنبه در اجتماع بزرگ اربعین حسینی در زابل با تسلیت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت شهید خبرنگار مدافع حرم محسن خزایی افزود: برای وجود پیامبر اسلام (ص)، امام علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و سایر ائمه اطهار، مراسم اربعین برگزار نمی شود در حالی که برای وجود با فضیلت امام حسین(ع) اربعین داریم.

وی اظهار داشت: ثواب زیارت امام حسین(ع) با هیچ زیارتی قابل مقایسه نیست و با وجود اینکه زیارت اباعبدالله الحسین(ع) مستحب است نباید به سبب شرایط نامساعد و نا امنی زیارت آن حضرت تعطیل شود.

کارشناس تاریخ اسلام افزود: بقای نام پیامبر(ص) و دین اسلام مرهون و مدیون امام حسین(ع) است و تمام عالم اسلام و از هر فرقه ای که پیامبر اسلام را قبول دارند باید در مقابل امام حسین(ع) سرتعظیم فرود آورند.
وی با اشاره به قیام عاشورا گفت: اگر امام حسین(ع) بر ضد دستگاه جبار و فاسد یزید قیام نمی کرد امروز نامی از اسلام و پیغمبر(ص) باقی نمی ماند.
رجبی دوانی ادامه داد: به واسطه ایثار امام حسین(ع) و شهادت عزیزانش که در راه خدا تقدیم کرد خداوند امامت را در نسل امام حسین(ع) قرار داد.
وی تاکید کرد: بر اساس فرموده امام حسن عسکری(ع) نشانه های مومن پنج چیز است که یکی از آنها زیارت اربعین است.

مردم مومن و عزادار شهرستان زابل در شمال سیستان و بلوچستان امروز با حضور در میدان امام حسین(ع) این شهرستان با وجود سرمای هوا و وزش باد همراه با گرد و خاک با سرعت 90 کیلومتر به عزاداری پرداختند.


انتهای پیام/
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما