تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۰
۰
کد مطلب : ۳۰۷۳۵

سه شباهت‌ حضرت سیدالشهداء(ع) با قرآن

سه شباهت‌ حضرت سیدالشهداء(ع) با قرآن
آیت الله سیدعبدالله  فاطمی‌نیا، خطیب و پژوهشگر دینی در یکی از سخنرانی‌های خود به ذکر مصیبت امام حسین(ع) با موضوع شباهت‌های ابی‌عبدالله با قرآن پرداخت و به سه شباهت اشاره کرد. متن بیانات را در ادامه می‌خوانید:


اَلسَّلام عَليكَ يا اَبا عَبدِاللهِ الحُسَين اَلسَّلام عَليكَ اَيُّهَا‌ الاِمامِ الغَريب اَلسَّلامُ عَليكَ اَيُّهَا الاِمامِ المَظلوم؛ خدا رحمت كند آن شاعر چقدر اين نزد خدا اجر خواهد داشت كه مي گويد: اين حسين كيست كه عالم همه ديوانه اوست اين چه شمعی است كه جان‌ها همه پروانه اوست.

 آقا اين بيت شعر را ما همه می‌دانیم و به آن ايمان داريم، اما مي‌دانيد ايمان و يقين بازهم با هم فاصله دارند. زمانی در كتاب يكی از اهالی تسنن چيزي را ديدم که مرا منقلب کرد يا اباعبدالله! بسیاری از مسائل برای ما حل شده است، اما  چرا آن مطلب در كتاب اهل تسنن وجود داشت؟ اين شيعه است كه مي گويد: «اين حسين كيست كه عالم همه ديوانه اوست.»

آن نویسنده سني مقاله کاملی به نگارش درآورده بود و امام حسین(ع) را با قرآن قیاس کرده بود و عجيب است که شباهت‌هايي میان ابي عبدالله و قرآن وجود دارد. اين سه شباهت من را منقلب کرده بود که برای شما خواهم گفت:

1- در آن کتاب نوشته شده بود «فَكَما اِنَّ الجُلوس في مَجلسِ القرآنَ عبادَهُ فَلجُلوسِ في مَجلسِ الحُسينِ عِباده؛ همان گونه كه نشستن در مجلس قرآن عبادت است نشستن در مجلس امام حسين هم عبادت است.» این اولین شباهت ابی‌عبدالله با قرآن.
2- در ادامه این کتاب دومین شباهت ابی‌عبدالله با قرآن بیان شده و می‌گوید: «فَكَما فن مَن نَظَرَ في متفع عِبادَهُ فَلجُلوس فن من نَظَرَهّ اِلي قَبرِ الحُسين عِبادَهُ: همان‌گونه كه نگاه كردن به خطوط قرآن به نوشته‌هاي قرآن عبادت است نگاه كردن به ضريح ابي عبدالله عبادت است؛ يعني  این‌که به حرم حضرت ابی‌عبدالله برویم و نظاره‌گر ضريح مطهر ایشان باشیم.


3- سومین و آخرین شباهت ابی‌عبدالله با قرآن را وقتی که خواندم با خود گفتم: يا اباعبدالله! اين شباهت سوم براي من و اين برادرانم و خواهرانم حل شده است، اما اين موضوع براي این سني چطور حل شده و آن را نوشته است؟ آن سنی در رابطه با شباهت سوم ابی‌عبدالله با قرآن مي گويد: «فكما ان القرآن شفاء و الرحمة للمؤمنين فتربت قبر الحسين شفاء لجميع الآبنا»؛ همان‌گونه كه قرآن شفا و رحمت است بر مؤمنين تربت قبر نازنين ابي عبدالله شفاي همه بيماری‌ها است.  

خدايا! در اين شب‌هاي رحمت برادران و خواهران هر كجا  که دعا مي‌كنند، دعا آن‌ها را مستجاب بفرما و يكي از اين دعاها اين باشد كه مردم آرزو و حسرت كربلا را با خودشان نبرند و عازم کربلا شوند و بگویند: «السلام عليك ايها الامام الغريب السلام عليك ايها الامام المظلوم و رحمة الله و بركاته.»

انتهای پیام/
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما