تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۶
۰
کد مطلب : ۳۰۵۴۲
در نشست «شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی» مطرح شد؛

محرم و توجه بیشتر به جریان مدافعان حرم، شهادت و مقاومت

محرم و توجه بیشتر به جریان مدافعان حرم، شهادت و مقاومت

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمهدی خاموشی در نشست شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در ساختمان ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، برگزار شد با اشاره به نقش تاثیرگذار این کانون ها در کاهش آسیب های جامعه، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از مراکز فعال فرهنگی نظام جمهوری اسلامی محسوب می شوند که مورد استقبال مردم قرار گرفته اند و اقبال و توجه مسئولین به این مراکز موجب شده است که در سال های گذشته با رشد قابل توجه آن ها روبرو شویم.


وی با اشاره به اینکه مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان ها می توانند در برنامه های استان ها مدیریت منطقه ای داشته باشند، افزود: تقاضای ما از این افراد این است که مدیریت مشخص و معینی بر برنامه ها داشته باشند.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فعالیت ۲۲ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور، خاطر نشان کرد: با توجه به گسترش پدیده طلاق در کشور، اگر این کانون ها در این زمینه وارد عمل شوند، در کاهش آمار این پدیده تاثیرگذار خواهند بود به طور مثال اگر هر کانون از انجام ۵ طلاق جلوگیری کند، در مجموع می توان از گسترش این پدیده شوم در جامعه کاست.


خاموشی با اشاره بر دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمینه کاهش طلاق در جامعه، گفت: مسئولان این کانون ها می توانند با مراجعه به شورای حل اختلاف محلات خود، آماری را از تعداد مراجعات و اختلافات خانواده ها دریافت کنند و در برطرف کردن آن ها وارد عمل شوند. علاوه بر آن در کاهش اعتیاد هم می توانند نقش مهمی ایفا کنند.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش مهم مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد در تفهیم مسئولیت اجتماعی در جامعه، گفت: این مسئولان نقش مهمی در تربیت انسان تراز و الگو دارند، بنابراین باید مسئولیت اجتماعی اولی ترین وظیفه آنان باشد.


وی مسایلی چون مصرف مواد مخدر، طلاق، فحشا، منکر و معضل حاشیه نشینی را از جمله آسیب هایی نام برد که در جامعه با آن روبرو هستیم و گفت: نقش مسئولان کانون های فرهنگی هنری در کاهش این آسیب ها بسیار مهم است بنابراین لازم است در این زمینه برنامه ریزی داشت.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۱ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در روستاها و نقش آفرینی آن ها، اظهار کرد: این کانون ها می توانند در ارتقای سطح آموزه های روستاییان نقش مهمی ایفا کنند. در این زمینه نقش روحانی مستقر در روستاها هم بسیار مهم است زیرا همانگونه که در حال حاضر در برخی از روستاها شاهد هستیم که روحانیون مستقر در آن ها مورد قبول، اطمینان و اعتماد مردم قرار گرفته اند، وی می تواند با انجام فعالیت های گسترده قطب آن منطقه و روستا شود و بسیاری از جوانان را به برنامه های مذهبی جذب کند.


وی در ادامه نقش کانون های روستایی در کاهش مهاجرت به شهرها را مهم ارزیابی کرد و گفت: این کانون ها می توانند با همکاری افراد موثر برای ایجاد اشتغال در روستاها برنامه ریزی کنند.


رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه برای تقویت بحث اربعین باید تلاش کرد، ادامه خط سرخ اربعین و امام حسین (ع) را برای مقابله با تفکر وهابی و منافقانه مهم ارزیابی کرد.


خاموشی اظهار کرد: امسال در ماه محرم، بیشترین همت ما توجه به نگاه مقام معظم رهبری پیرامون جریان مدافعان حرم، تقویت ایثار و شهادت و مقاومت است بنابراین باید تلاش کنیم آسیب های عزاداری ها و اجتماعات در ایام محرم را کاهش دهیم و در این زمینه گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم.


وی خاطر نشان کرد: بیشترین خاستگاه مدافعان حرم، هئیت های مذهبی و مساجد هستند، بنابراین لازم است نام و یاد مدافعان حرم زنده نگاه داشته شود و با همین راه و یاد پیش برویم.

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما