تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۰۱
۰
کد مطلب : ۳۰۵۱۲

تعیین مبلغ برای مداحی جفای آشکار به اهل بیت(ع) است

تعیین مبلغ برای مداحی جفای آشکار به اهل بیت(ع) است
 
سید علی حسینی نژاد در دوره آموزشی مربیان حلقه های صالحین سازمان بسیج مداحان کشور که در مجتمع فرهنگی ولایت قم برگزار شد به بررسی منابع ویژه روضه خوانی پرداخت و گفت: دفتر تبلیغات برای مقاتل اهل بیت(ع) زحمت زیادی کشیده اند که مداحان عزیز بهتر است از چنین منابعی استفاده کنند.

مداح برجسته کشور اظهار داشت: یکی از منابع بسیار مهم و پر محتوا خصائص الحسینیه شیخ جعفر شوشتری است که همه مداحان باید از این منبع بهره گیری کنند؛ جدایی از سیره اهل بیت(ع) انسان را به سمت تاریکی سوق می دهد و باعث شقاوت او می شود.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که هدایت گری فرهنگی بسیار پراهمیت تر از هدایت گری سیاسی است؛ تحریفاتی که وارد مقاتل و روضه ها شده، وهن اهل بیت(ع) است؛ متأسفانه برخی مداحان تنها چیزی که برایشان مهم است، این بوده که مستمع فقط گریه کند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر مداحی در مراسمی روضه ای خواند که شامل تحریفات بود، نه تنها ثوابی برای وی ندارد بلکه کار حرام انجام داده است؛ مداحی که برای اجرا در یک مراسم مبلغ خاصی را تعیین می کند، نه تنها محب اهل بیت(ع) نیست و از ایشان تأسی نکرده، بلکه مورد لعن اهل بیت(ع) هستند.

وی افزود: برخی همانند کف روی آب هستند و نگاه به زرق و برق معروفیت آن ها نکنید؛ این مداحانی که دستمزد خود را در این دنیا مشخص می کنند، در آخرت طلبی از اهل بیت(ع) ندارند؛ تفاوت زندگی مداحان پولی را با مداحان مخلص را به راحتی می توانید از زندگی مخلصانه و شاهانه تشخیص دهید.

حسینی نژاد ابراز داشت: اولین کسانی که مورد لعن قرار می گیرند، کسانی هستند که در حق اهل بیت(ع) ظلم کردند؛ بنده تمام مدارک تحصیلی دکتری و درس خارج حوزوی ام را به یک روضه ابا عبدالله الحسین(ع) ترجیح می دهم.

مداح برجسته کشور در پایان تأکید کرد: حرف آخر بنده با مداحان عزیز این است که اهل بیت(ع) را وسیله معیشت خود قرار ندهید؛ امام حسین(ع) فرمودند که اگر برای زنده ماندن دین خدا من باید کشته شوم، ای شمشیرها مرا دریابید؛ شما مداحان برای زنده نگه داشتن دین خدا چه کاری انجام داده اید؟ خدا نکند مداح اهل بیت(ع) در آخر کار مدیون اهل بیت(ع) باشد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی شهرها، استاندار و فرماندار آن شهر به اندازه یک مداح اهل بیت(ع) آبرو و احترام ندارد؛ به سیادتم قسم اهل بیت(ع) سلطنت دنیا را به ما داده اند؛ قدر این لطفی که به ما شده است را بدانیم و از این ظرفیت ویژه بهره گیری کنیم؛ امام حسین(ع) همه چیز خود را در راه خدا داده است؛ روضه خوانان اهل بیت(ع) از چه چیز خود برای دین خدا و امام حسین(ع) گذشت کرده اند؟

انتهای پیام/
مرجع : رسا نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما