تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۵
۰
کد مطلب : ۳۰۳۴۱

کتاب «فرهنگ سوگ شیعی» نقد و بررسی می‌شود

کتاب «فرهنگ سوگ شیعی» نقد و بررسی می‌شود
 
یازدهمین برنامه صبح کتاب خیمه به نقد و بررسی کتاب «فرهنگ سوگ شیعی» می پردازد. این دانشنامه تلاشی میان‌رشته‌ای و گروهی در راستای شناخت و معرفی روش‌مند و علمیِ آیین‌ها و رسوم عزاداری و مقولات مرتبط با آنها است که تدوین و نگارش آن از پاییز سال ۱۳۸۹ آغاز شده و تا زمستان ۱۳۹۴ ادامه داشته است.

ویراست یکم این دانشنامه ۲۳۷ مقاله (۲۸ مقاله‌ی ارجاعی) را شامل می‌شود که توسط ۴۳ نویسنده نگاشته شده‌است. مدیریت این پروژه و سرویراستاری آن را محسن‌حسام مظاهری ـ نویسنده و پژوهشگر مطالعات اجتماعی آیین‌های شیعی ـ برعهده دارد و شورای علمی آن متشکل است از پیمان اسحاقی، جبار رحمانی، مسلم نادعلی‌زاده، سعید طاووسی مسرور، مهدی مسائلی و مظفر پاسدار شیرازی. تمرکز اصلی این دانشنامه، بر شناخت مقوله‌ی عزاداری مذهبی شیعیان در کشورهای مختلف (با تأکید ویژه بر ایران) است و موضوعاتی که مستقیم یا با واسطه به این مقوله مرتبط می‌شوند.

این اثر با حضور محمدرضا سنگری، رییس هیئت علمی بنیاد دعبل، محمد اسفندیاری، عبدالحسین طالعی و سید احمد وکیلیان (مدیر مسئول مجله فرهنگ مردم) به‌ عنوان ناقدان کتاب در بنیاد دعبل خزاعی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در نشست نقد کتاب «فرهنگ سوگ شیعی» می‌توانند روز سه‌شنبه ۵ مرداد ماه ساعت ۱۰ صبح به دفتر مرکزی بنیاد دعبل خزاعی واقع در خیابان فلسطین نرسیده به میدان فلسطین، بن‌بست سعیدی، پلاک۲ سالن آمفی تئاتر بنیاد دعبل مراجعه کنند.



انعکاس در رسانه های دیگر:
فارس: کتاب «فرهنگ سوگ شیعی» نقد و بررسی می‌شود
مهر: کتاب فرهنگ سوگ شیعی نقد و بررسی می شود
ایکنا: «فرهنگ سوگ شیعی» به بوته نقد گذاشته می‌شود
باشگاه خبرنگاران: کتاب «فرهنگ سوگ شیعی» نقد و بررسی می‌شود
ایسنا: «فرهنگ سوگ شیعی» نقد می‌شود
دانشجو: کتاب فرهنگ سوگ شیعی در بنیاد دعبل نقد و بررسی می شود
ایبنا: «فرهنگ سوگ شیعی» در بنیاد دعبل خزاعی نقد می‌شود


انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما