تاریخ انتشار
شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۵
۰
کد مطلب : ۳۰۱۴۴

اولین جلسه مدرسه دعبل استان بوشهر برگزار شد

اولین جلسه مدرسه دعبل استان بوشهر برگزار شد
اولین جلسه آموزشی- استانی مدرسه دعبل، به همت نمایندگی بنیاد در استان بوشهر با حضور استاد اسماعیل شفیعی سروستانی برگزار شد.

این جلسه در نوبت صبح به صورت اختصاصی برای مداحان خانم و در نوبت عصر با حضور آقایان مداح استان تشکیل شد.

استاد اسماعیل شفیعی سروستانی در این جلسه به بیان بعضی نکات پیرامون امام زمان (عج) و وظایف منتظران در آخر الزمان پرداخت.

مدیر مسئول موسسه عصر موعود با اشاره به جایگاه خطیر مداحان در جامعه گفت: نجات انسان ها از سرگردانی و ضلالت در آخر الزمان تنها به وسیله توجه و ارتباط با امام زمان و بودن در مسیر آن حضرت امکان پذیر است و مداحان و مبلغان مذهبی در آشنا ساختن مردم خصوصا جوان ها با امام زمان و ایجاد ارتباط قلبی با آن حضرت نقش بسیار تعیین کننده ای را بر عهده دارند.

ایشان با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) بیان داشتند: طبق فرمایش نبی مکرم اسلام، پیامبر و امیر المومنین پدران حقیقی این امت هستند و احادیث فراوانی که در خصوص لعن عاق والدین وارد شده است بیشتر ناظر به کسانی است که از نظر این برگزیدگان الهی دور افتاده و به واسطه رفتار و کردارشان از ساحت این پدران حقیقی طرد شده اند.

همچنین حسن بختیاری قائم مقام بنیاد دعبل خزاعی در خصوص ضرورت تشکیل مدرسه دعبل گفت: مداحان و گویندگان مذهبی نیازمند آموزش های فراوانی هستند که این آموزش ها به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول آموزش هائی که به صورت مستقیم به موضوع مداحی مربوطند از قبیل شناخت انواع شعر،‌ شناخت دستگاهها و ردیف های آوازی،‌ نحوه اداره مجلس و ... که مراکز متعددی در سطح کشور به آموزش این موضوعات می پردازند،‌ ولی دسته دوم از آموزش هائی که مداحان نیازمند آن هستند شاید به صورت مستقیم به موضوع مداحی مربوط نباشند لکن در بالا بردن سطح مداحی از لحاظ کیفی بسیار موثر بوده و از آنجا که سبب ارتقاء معرفتی مداحان می شود بعید نیست که بگوئیم حتی نسبت به دسته اول آموزش های مداحی ضروری تر بوده و یادگیری آنها در اولویت قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: از آنجائی که عمده نهادهائی که به موضوع مداحی و مداحان می پردازند به آموزش دسته اول معارف تخصصی مداحی اشتغال دارند لذا بنیاد دعبل با تاسیس مدرسه دعبل و دعوت از اساتید صاحب نظر به آموزش موضوعاتی از قبیل مهدویت،‌ آخر الزمان و شناخت فرقه های نوظهور، نقد و بررسی منابع عاشورائی،‌ شناخت شعر عاشورائی،‌ رابطه شعر و موسیقی عاشورائی و موضوعاتی از این دست، اقدام نموده است.

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما