تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۱
۰
کد مطلب : ۳۰۰۴۶

کتاب «رحمت واسعه» آیت الله بهجت(ره) نقد و بررسی می شود

کتاب «رحمت واسعه» آیت الله بهجت(ره) نقد و بررسی می شود

دهمین نشست صبح کتاب خیمه با موضوع نقد و بررسی کتاب «رحمت واسعه» اثر مرحوم حضرت آیت الله العظمی محمدتقی بهجت (قدس سره) صبح سه شنبه در سالن اجتماعات بنیاد دعبل خزاعی برگزار می شود.

کتاب رحمت واسعه بیانات آیت‌الله‌العظمی بهجت قدس‌سره در موضوع امام حسین علیه‌السلام است و برای نخستین بار در مهرماه سال ۱۳۹۴، مصادف با محرم ۱۴۳۷ قمری توسط مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله‌العظمی بهجت قدس‌سره به چاپ رسید.

این کتاب دارای سه بخش است:
۱. روایتی کوتاه از سیره و روش آن عالم ربانی: در این بخش، به شرحی گذرا از دلدادگی و سر سپردگی آن عالم عارف به ساحت مقدس معصومین و اباعبدالله‌الحسین علیهم‌السلام پرداخته شده است.
۲. گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت قدس‌سره: این بخش که قسمت عمده کتاب را تشکیل می‌دهد، در ٩ فصل گردآوری شده است.
۳. پرسش‌ها و پاسخ‌ها: در این بخش، گزیده‌ای از پرسش‌ها و پاسخ‌هایی از حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره، جمع‌آوری شده است.

این نشست با حضور دکتر محمدرضا سنگری و استاد محمد اسفندیاری به‌عنوان ناقدان کتاب برگزار می شود.

سلسله نشست‌های صبح کتاب خیمه به همت انتشارات خیمه و بنیاد دعبل خزاعی برگزار می‌شود. تاکنون کتاب‌های «کتاب‌شناسی تاریخی امام حسین(ع)»، «‌مقتل ابی مخنف، لهوف» و «مقتل جامع سید الشهداء» و چند کتاب دیگر در این جلسه‌ها مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای بهره مندی از مباحث نشست نقد کتاب «رحمت واسعه» می‌توانند سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات بنیاد دعبل خزاعی واقع در خیابان فلسطین نرسیده به میدان فلسطین، بن‌بست سعیدی، پلاک۲ حضور یابند.

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما