تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۴۳
۰
کد مطلب : ۲۹۸۹

نشریه مصری خواستار اخراج شیعیان از این کشور شد

نشریه مصری خواستار اخراج شیعیان از این کشور شد
به گزارش خیمه، نشريه «الجمهوريه»، چاپ مصر با ابراز نگراني از وقوع عمليات تروريستي در کشور توسط شيعيان، خواستار اخراج شيعيان عراقي ساکن در مناطق پيرامون شهر قاهره، پايتخت اين کشور شد.

اين درخواست در حالي از سوي يک نشريه مصري منتشر مي‏شود که اين کشور به داشتن تمدني بزرگ در جهان و مردم اين کشور به داشتن عشق به اهل‏بيت(ع) مشهورند.

«الجمهوريه» در شماره اين هفته در ادامه مطالب خود، از گسترش مذهب تشيع در کشور ابراز نگراني کرده، آن را خطرناک توصيف مي‏کند.

سردبير اين نشريه در سرمقاله اين شماره تأکيد مي‏کند: «بارها نسبت به حضور شيعيان در کشور هشدار داده و مي‏دهم؛ شيعيان عراقي که در مصر حضور دارند، خطري براي ملت مصر به شمار مي‌روند، چون آنها در آينده دست به عمليات انتحاري در کشور مي‏زنند.»

محمد علی ابراهیم مي‏افزايد: «هدف شيعيان در کشور، ديني نيست، بلکه آنها اهداف سياسي را در کشور دنبال مي‏کنند. ترويج تشيع حقيقتي انکارناپذير است که به شدت مصر را تهديد مي‏کند.»

سردبير الجمهوريه همچنين نسبت به توزيع گسترده کتب شيعه از جمله «بحارالانوار» در مساجد مصر هشدار مي‏دهد و نسبت به رويكرد اعراب نسبت به مذهب تشيع ابراز شگفتي مي‏کند.

وي مي‏گويد: «مذهب شيعه به شکلي گسترده در حال همه‏گير شدن در سطح کشورهاي عربي است و من از اين گسترش و پذيرش آن از سوي اعراب در حيرتم!»

نزديک به صد هزار شيعه مهاجر که بيشتر آنها عراقي هستند، پس از حمله آمريکا به عراق در سال 2003 به اين کشور پناهنده شده‏اند.
مرجع : ابنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما