تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۵۳
۰
کد مطلب : ۲۹۷
یکی از علمای اهل سنت:

علي (ع) محور انسجام اسلامی است

علي (ع) محور انسجام اسلامی است
به گزارش خیمه، «شیخ احمد عالی‌زاده» كه در موضوع «وحدت واستراتژی آن» در کنگره غدیر سخن می‌گفت با اشاره به مشتركات فراوان مسلمانان گفت: «وحدت اسلامي به معنای ادغام و ذوب شدن در یکدیگر نیست ؛ بلکه به معنای برداشتن فاصله‌ها ، ايجاد حسن نیت متقابل، حفظ حرمت یکدیگر و تلاش برای نزدیک كردن دیدگاه‌هایمان به یکديگر است تا بتوانيم در برابر تجاوز دشمنانی که با شعار مبارزه با تروریسم، دست به كشتار مسلمين می‌زنند ایستادگی کنيم».

وی بخش عمده‌ای از استراتژي وحدت را بر عهده علماء اسلام دانست و افزود: «ضرورت دارد علماء، سیاستمداران، صاحبان قلم و همه افراد، زمینه‌های وسعت نظر را برای پذیرش تمام مذاهب فراهم کنند و از این طریق مسلمانان را به حمايت و تقویت یکدیگر وا دارند ؛ امری که الحمد الله در کشور ما اتفاق افتاده است».

این عالم اهل سنت وجود مقدس اميرالمؤمنين علي (ع) را محور انسجام اسلامی خواند و بیان کرد: «در فضيلت و شرافت آن حضرت همین بس که دختر پیامبر نصيب او می‌شود و سلاله پيامبر در نسل او و فاطمه قرار مي‌گيرد و لا غير. فرقه‌ها و مذاهب گوناگون اسلامی ـ با وجود تفاسیر مختلفشان ـ همه در حب علی (ع) اتفاق دارند و ايشان را دوست می‌دارند. لذا علی (ع) می‌تواند محور وحدت باشد». 

 كنگره غدير در بندرعباس ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما