تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۲
۰
کد مطلب : ۲۸۸۳۰

استاد فاطمی نیا: اگر یک نفر را تربیت کردی این از هرچیزی با ارزش تر است

استاد فاطمی نیا: اگر یک نفر را تربیت کردی این از هرچیزی با ارزش تر است
جلسه سیری در صحیفه سجادیه با سخنرانی استاد فاطمی نیا در مسجد جامع ازگل برگزار شد.
در ادامه متن سخنان استاد فاطمی نیا را می خوانید:


سیری در صحیفه سجادیه

امام سجاد علیه السلام می فرمایند: این طور نیست که خودت در گوشه مسجد بنشینی و فکر خودت باشی و به فکر مردم نباشی. این طور نیست. اصل این است که معارف در مورد اصل اسلام داشته باشیم و از بدعت ها دوری کنیم و امر به معروف و نهی از منکر کنیم .

امر به معروف و نهی از منکر

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه مهمی است ولی باید ببینیم که چگونه باید صورت بگیرد. در صحیفه سجادیه می گوید: خدایا ما را کمک کن که دفاع از دین داشته باشیم. منظورش حفظ دین و دفاع از دین است.

فرمودند: اگر کسی بدون آگاهی راهی برود سیری بر او نمی افزاید. هر امری دفاع از خودش باید مناسب با خودش باشد. در این شبکه های ماهواره ای همه جور فعالیتی می کنند که بیکار ننشینند. در اصل امروز دنیای کفر، شمشیر را از رو بسته است. یکی از علائم نخبگی دشمن شناسی است. دفاع از هر چیزی باید مناسب با آن چیز باشد. مثلا در مسئله حجاب. آن زمان حجاب به مفهوم صحیحی نبود. یک زمانی ما هم اشتباه می کنیم . نمی دانیم چه کنیم . وقتی هم اشتباه کردیم به مقصد نمی رسیم.

فرمودند : اگر کسی بدون آگاهی سیر کند و راه برود ، سیر بر او نمی افزاید مگر گمراهی. حالا در زمینه اسلام و نگهداری و دفاع از آن. گفته شد که هر امری دفاعش باید مناسب با خود آن امر باشد.

یک مسلمان غیور پیدا می شود و منشأ این آثار را پی گیری می کند. یک شبکه هایی هست با عنوان یاری از شیعه. عهد و پیمانشان شیعه بودن است اما ریشه شیعه در آن دیده نمی شود. یک عده حقوق بگیر هستند.

یک ویژگی نخبه های شیعه، دشمن شناسی است. مسلمان غیور کسی است که شبکه ای راه اندازی کند و مدیون باشد اگر پولی در قبال آن اخذ کند. یک عده هستند که فی امان الله فعالیت می کنند بنده به آن ها کاری ندارم. بله آن افرادی که ندارند مشکلی نیست اما یک عده هستند که دارا هم هستند و به روی خود نمی آورند. اینجا است که شیعه شناخته می شود. بیعت با اباعبدالله علیه السلام کردیم در قبالش چه کار می کنیم؟ یک قدم برای حضرت بردار. دفاع از اسلام و حفظ اسلام که می فرمایند. انسان یک وقتی وارد یک شبکه می شود یا وارد مدرسه و... می شود، فرد عابد خودش متوجه می شود.

وفتی باطل رایج شد همه بازگو کنیم و جامعه هم باید در این زمینه کمک کند. الان یک سری افراد نویسه هایی در دینشان دارند، یک سری باطل هایی که بهشان اعتقاد دارند. یک سری بدعت هست در جامعه رایج شده در کشور خودمان نه کشورهای خارجی.

اگر بدعت ها ظاهر شد باید عالم شیعه آن را بگوید. باید بگوید تا اصلاح شود آن بدعت. خدای نکرده یک عقیده باطل در جامعه شیوع شده باید جلسه گذاشته شود، کتاب چاپ شود و با این نظیر کارها باطل را از بین ببرند.

وقتی گمراهی می بینید آن را ارشاد کنید. روش آن با موعظه است. اگر منبعی می شناسید به فرد بدهید تا آن را مطالعه کند و ارشاد شود. یک سری کتاب هایی عالمان باید بنویسند تا گمراهان ارشاد شوند. یک سری جلسات گذاشته شود و هدفش ارشاد کردن گمراهان باشد.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به امام علی علیه السلام می فرمایند : «يَا عَلِىُّ لا تُقاتِلْ أَحَدا حَتّى تَدْعُوهُ إِلَى الإِسْلامِ وَأَيْمُ اللّهِ لَئِنْ يَهْدى اللّهُ عَلى يَدَيْكَ رَجُلاً خَيْرٌ لَكَ مِمَّا طَلَعَتْ عَلَيْهِ الشَّمْسُ وَلَكَ وِلائُهُ» يا على! با كسى مقاتله نكن مگر اين كه او را به اسلام دعوت كنى، قسم به خدا اگر حضرت حق يک نفر را به دست تو هدايت كند، براى تو بهتر است از آن چه كه آفتاب بر آن مى‏ تابد و تو بر او ولايت پيدا مى‏ كنى. میان این همه شهر و کشور اگر یک نفر را تربیت کردی این از هرچیزی با ارزش تر و والاتر است.
مرجع : وارث
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما