تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۳
۰
کد مطلب : ۲۸۴۶۸

پیوستگی‌صفوف و حفظ وحدت‌اسلامی به دورازهرگونه تعصب قومی و طائفه‌ای

پیوستگی‌صفوف و حفظ وحدت‌اسلامی به دورازهرگونه تعصب قومی و طائفه‌ای
آیت الله هاشمی شاهرودی در پیامی به زائران اربعین حسینی گفت: بی شک تفکر داعشی امروز چیزی جز امتداد خط فکر خوارج نیست که استعمار در جهان اسلام آن را دوباره زنده کرد بنابراین پیوستگی صفوف و حفظ وحدت امت اسلامی و اهتمام به امور و شئون آن به دور از هرگونه تعصب قومی و طائفه ای از وظایف خطیر امورز است.

به گزارش شفقنا، متن پیام ایشان به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

لبیک یا داعی الله ان کان لم یحبک بدنی عند استغاثتک و لسانی عند استنصارک فقد اجابک قلبی و سمعی و بصری

ای فرزندان و یاران حسین و ای لبیک گویان به ندای او

اینچنین پاسخ می گویید ندای او را و ندای دین جد بزرگوارش را که در گوش تاریخ در همه زمانها طنین انداز گردیده و و شما را به یاری او و زنده نگاه داشتن امر دین فرا می خواند و این پیام هدایت گر و راهگشایی است که حسین علیه السلام هر آنچه داشت را برای بقا و دوام آن فدا نمود پس تا زمانی که در زمین ظالمی و یزیدی حکومت کند بی شک باید حسین و حسینیانی باشند که در راه احقاق حق و ازاله باطل جان خویش را فدا نمایند.

خواهران و برادران ایمانی و فرزندان و عزیزان من

در این دوره زمانی سختی که امت و ملت ما پشت سر می گذارد و با چالشهای سرنوشت سازی مواجه گردیده که کیان و اساس وجود آن را هدف گرفته است مناسب دیدم در این ایامی که شما همه اهتمام و هستی خود را و همه هیجان و احساس خویش را در مراسم اربعین امام حسین علیه السلام مصروف داشته اید، نکات مهمی را متذکر شوم؛

نخست آنکه اسلام با قرآن و عترت پیامبر امانتی است بر گردن همه ما که هر آنچه داریم در این راه فدا می کنیم آنچنان که امام حسین علیه السلام و اهل بیتش چیزی نداشتند مگر آنکه در راه خدا و برای اعلاء کلمه دین و احیاء شریعت الهی در سراسر زمین فدا نمودند.

دوم آنکه بر ما لازم است در این شرایط سخت هوشیاری خویش را نسبت به تلاشهای دشمن در اطرافمان بیشتر کنیم دشمنی که با تمام توان می کوشد تا مانع از قیام امت ما شود تا نتوانیم از کیان و ثروت ملی و سرزمین خود در برابر کید ستمگران و استعمارگران و دستنشاندگان و مزدوران ایشان در منطقه و آتش فتنه ای که بپا کرده اند دفاع نماییم؛ تا نتوانیم دربرابر لشگر ترور و تکفیر و رفتار پلید و جنایت بار ایشان در سرزمینهای اسلامی و با مسلمانان ایستادگی کنیم جنایتهایی که بدون هر گونه هراس و بدون هرگونه مانعی از سوی وجدانهای جهانی، وحشیانه ترین صور تعرض و تجاوز که چهره انسانیت را درهم می کشد و همه ادیان و شریعتهای آسمانی و به خصوص اسلام آن را محکوم و ممنوع می داند، به نمایش می گذارند.

سوم اینکه بر همه ماست که چهره درخشان اسلام ناب محمدی را بدور از روشهای خشونت باری که بر اسلام حنیف تحمیل گردیده و ائمه اهل بیت و بویژه امیرالمؤمنین در فتنه خوارج در برابر این نگاه غیر اسلامی ایستادند، به درستی به جهان معرفی نماییم.

بی شک تفکر داعشی امروز چیزی جز امتداد خط فکر خوارج نیست که استعمار، بعد از آنکه در افکار وهابیت و ابن تیمیه گمراه و حکومتهای مزدور حامی ایشان، زمینه مناسبی برای این تفکر دید، در جهان اسلام آن را دوباره زنده کرد.

چهارم اینکه حکومتها موظفند حقوق ملت و مطالبات به حق آنها را برای یک زندگی کریمانه آزاد در همه عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی و غیر آن تحقق بخشند.

پنجم اینکه مؤسسات آموزشی باید اهتمام خود را در تربیت علمی دانشجویان پسر و دختر برای وصول به جایگاههای رفیع علمی مصروف دارند که پیش از هر چیز، رسالتی که بر دوش ماست رسالت علمی و معرفتی است چراکه اسلام دین علم و معرفت و دین فرهنگ و تمدن است.

ششم لزوم اهتمام به جایگاه زن و حقوق او تا بتواند نقش متمایز خود را در نهضت مردمی با تربیت نسل صالح و نشر تعالیم دین حنیف و گسترش زندگی سالم و پاک انسانی، ایفا کند.

هفتم پیوستگی صفوف و حفظ وحدت امت اسلامی و اهتمام به امور و شئون آن به دور از هرگونه تعصب قومی و طائفه ای

هشتم محنت بزرگی که بر امت اسلامی روا گشته و مصائبی که یکی پس از دیگری بر ما وارد آمده است از خونهای ریخته شده و جانهای فدا گردیده و میلیونها آواره و مهاجر و تلف شدن اموال، آنچنانی که در عراق و سوریه و یمن و قبل از آن در مسئله اساسی جهان اسلام یعنی فلسطین و دیگر بلاد اسلامی، اتفاق افتاده، اینها همه پایداری و مقاومت و فداکاری و ایستادگی بیشتری را برای حق و عدالت و اقامه احکام اسلام می طلبد.

نهم: زنده نمودن مجد و عظمت ملی و عزت سرزمین عزیزمان جز با فرزندان غیور و مردم و عشائر مخلص و بسیج ملی برآمده از دل ملت و فرزندان مجاهد آن ممکن نخواهد بود پس بی شک بر همگان و بر حکومت، پشتیبانی از این بسیج مبارک و حمایت از آن واجب و لازم است بلکه باید هر نوع نیاز لجستیکی و نظامی و امنیتی ایشان تصویب شده و به طور گسترده در اختیار ایشان قرار گیرد خصوصا بعد از آنکه این بسیج مبارک توانست پیروزهای بزرگی را در پاکسازی سرزمینهای اشغال شده، از لوث وجود تروریستها، با شجاعت و دلاوری محقق نماید.

و اعدّوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدو الله و عدوکم

دهم: از مهمترین مسئولیت های حاکمان و از اقدامات ضروری، اقامه عدالت و مقابله با فساد و ایستادگی با دوراندیشی در برابر توطئه هایی است که شیطان بزرگ امریکا و اسرائیل و پسمانده های بعث و حکومتهای همپیمان ایشان در منطقه تحمیل می کنند و نباید به آنها اجازه داد تا از طریق وسایل اطلاع رسانی و رسانه های مزدورشان و اخبار دروغ و فتنه انگیز باردیگر مجالی برای فساد و افساد درعراق پیدا نمایند.

آنچنان که یکی دیگر از مهمترین وظایف حاکمان و مسئولین، ارائه گسترده خدمات و احتیاجات ضروری و اولیه مردم و تأمین لوازم یک زندگی کریمانه است خصوصا نسبت به آوارگان و مهاجرین که مورد تجاوز و ستمگری تروریستهای تکفیری جنایتکار واقع شده اند پس ضروری است به طور فراگیر خدمات به ایشان ارائه گردیده و در سامان دادن زندگی آنها و بازگرداندن ایشان به مناطق آزادشده و پاکسازی شده از لوث تروریستها با سرعت و به شایستگی و صادقانه عمل گردد.

در پایان عرض می کنم که آنچه از من بر می آید این است که دست به دعا بردارم و از خدای تبارک و تعالی مسئلت دارم این اعمال صالح و التزام به مسیر هدایت اهل بیت و اقامه شعائر دینی را به بهترین وجه و زیباترین صورت از شما بپذیرد همچنانکه از ذات قدس الهی می طلبم زیارت زوار ابی عبدالله الحسین علیه السلام را پر برکت گردانده و از ایشان به بهترین شکل بپذیرد و به ایشان جزای خیر عطا فرماید.»

انتهای پیام
مرجع : شفقنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما