تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۱۴
۰
کد مطلب : ۲۸۳۳

چينی‏ها مانع گذاشتن ريش و روزه گرفتن مسلمانان می‏شوند

چينی‏ها مانع گذاشتن ريش و روزه گرفتن مسلمانان می‏شوند
به گزارش خيمه، منابع خبری محلی در منطقه «سينکيانگ» (در شرق چین) از افزايش فشارهای مقامات دولتی چين ضدمسلمانان اين شهر با آغاز ماه مبارک رمضان خبر دادند.

منابع محلی در اين رابطه خاطرنشان کردند: «مقامات دولتی نه تنها مسلمانان را از انجام مناسک دينی در تنگنا قرار می‏دهند، بلکه آنها را وادار در تغيير ظاهر خود می‏کنند.»

اين منابع افزودند: «مسلمانان چين در ماه رمضان با فشار دولت، نمی‏توانند محاسن خود را بلند کنند و زنان مسلمان از گذاشتن نقاب در اماکن عمومی منع شده‏اند.»

همچنين در شهر «يانگ مالی»، دانش‏آموزان و دانشجويان مسلمان اين شهر از روزه گرفتن نيز منع می‏شوند و حضور کارمندان مسلمان دولت در مساجد و اماکن دينی ممنوع است.

اين در حالی است که در روزهای گذشته و با آغاز ماه مبارک رمضان تدابير امنيتی در شهرهای مختلف چین و خصوصا شهرهای مسلمان‏نشين اين کشور به اجرا درآمده است.

گفتنی است چندی پيش منابع دولتی چين اعلام کرده بودند: «در مناطق مسلمان‏نشين در چارچوب بخشی از عمليات امنيتی به مناسبت فرا رسيدن ماه رمضان، ممانعت از برگزاری مناسک دينی و توزيع مطالب مذهبی و نيز سخنرانی‏های مذهبی دينی در دستور کار قرار دارد.»
مرجع : شیعه نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما