تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۹
۰
کد مطلب : ۲۸۱۸۸

آئین تجلیل از پیرغلامان حسینی در شهرری برگزار شد

آئین تجلیل از پیرغلامان حسینی در شهرری برگزار شد
مصطفی خرسندی، رئیس کانون مداحان کل کشور و مشاور فرهنگی معاون اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه دیدار و تقدیر از پیرغلامان شهر تهران از ابتدای ماه محرم و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده در حال اجراست، گفت: مداحان و ذاکران از پرورش‌دهندگان بعد عاطفی هستند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تأثیر تقویت بعد عاطفی را نباید دست کم بگیریم.


خرسندی در جریان حضور در منزل دو پیرغلام منطقه 20، بسترسازی تشکیل کارگاه آموزشی ویژه مداحان را نیز در این منطقه جنوبی و قطب مذهبی پایتخت خواستار شد.

آئین تجلیل از پیرغلامان منطقه 20 با حضور رئیس کل مداحان کل کشور، مداحان به نام شهر تهران همچون صدری، شهربانویی و اکبری و شهردار و مدیران ارشد منطقه 20 در منزل احمد اصغری و حاج احمد شربیانی از مداحان با سابقه شهرری انجام شد.


این مراسم معنوی با بیان خاطرات ذاکران از کرامات ائمه و اهل‌بیت(ع) ادامه یافت و با توسل به سالار شهیدان و شهدای کربلا پایان گرفت. حاج احمد اصغری با 64 سال سن، مداح و از متولیان هیئت حضرت رقیه(س) در محله استخر شهرری است که هر سال کاروان اسرای دشت کربلا را در کوچه‌های شهرری به سمت میدان حضرت عبدالعظیم(ع) به حرکت در می‌آورد.


حاج احمد شربیانی 58 ساله نیز به عنوان دیگر پیرغلام این محله، از 9 سالگی و با تعلیمات پدر، مداحی را آغاز و در سن 15 سالگی مشغول تحصیل دروس حوزوی در تبریز شده و از اساتیدی به نامی کسب فیض کرده است.

مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما