تاریخ انتشار
شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳
۰
کد مطلب : ۲۶۹۷۵
رئیس کانون مداحان استان زنجان:

۱۵۰۰ پرونده مداحی در استان زنجان تشکیل شده است

۱۵۰۰ پرونده مداحی در استان زنجان تشکیل شده است
رئیس کانون مداحان استان زنجان اکبر نوربهمنی در همایش ستایشگران اهل بیت(ع) اظهار داشت: یک هزار و ۵۰۰ پرونده مداحی در استان زنجان تشکیل شده است که در تلاشیم با ساماندهی فعالیت‌های مداحان اهل بیت(ع) در راستای تربیت افرادی توانمند در این عرصه گام برداریم.

وی با اشاره به تشکیل کانون مداحان استان زنجان ابراز کرد: در هیئت‌های مذهبی و مجالس عزاداری نسبت به اصلاح شیوه‌های عزاداری و نظارت بر فعالیت‌های هر یک از فعالان این عرصه از کارکردهای تشکیل این مرکز به شمار می‌آید.

رئیس کانون مداحان استان زنجان با بیان سازمان‌دهی مداحان استان زنجان خاطرنشان کرد: در کنار سازماندهی مداحان، دوره‌های آموزشی برای هدایت و نظارت بر چگونگی عملکرد فعالان عرصه عزاداری و مجالس ختم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: هنر مداحی از جمله هنرهایی است که مورد توجه اهل بیت(ع) و ائمه اطهار بوده است و از سوی دیگر با نقل آیات و روایات و تاکید شدید ائمه(ع) از منزلت اجتماعی دارندگان این هنر مسئولیت را سنگین می‌کند.

نوربهمنی با بیان اینکه حضور افرادی آشنا به صنایع ادبی و فنون و سبک‌های مختلف مداحی از جمله دیگر رسالت‌های کانون مداحان استان زنجان به شمار می‌رود، گفت: با برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برای مداحان تازه وارد اقدام به تشکیل پرونده می‌کنیم، ابراز کرد: با تشکیل پرونده برای افراد تازه وارد اقدامات لازم برای آموزش و تغذیه فکری و صدور مجوز برای فعالیت مداحان اقدام می‌کنیم.

رئیس کانون مداحان استان زنجان خاطرنشان کرد: مجالس ترحیم در استان زنجان کیفیت مطلوب خود را از دست داده است که فعالیت دفاتر خدمات مذهبی که بدون مجوز فعالیت دارند از جمله عوامل اصلی در این امر است.

وی با بیان اینکه بسیاری از قاریان قرآن در مجالس ترحیم در جایگاه مداح و شاعر اهل بیت(ع) اقدام به مداحی می‌کنند، گفت: هر یک از افراد فعال در این عرصه باید جایگاه خود را بشناسند و متناسب با جایگاه خود عمل کنند و نباید قاری به جز قرائت قرآن در مجالس اقدام به مداحی و یا موعظه کند.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما