تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۵۳
۱
۲
کد مطلب : ۲۶۸۹

سريال عربي «قمر بني هاشم، سيره پيامبر» پخش مي‌شود

سريال عربي «قمر بني هاشم، سيره پيامبر» پخش مي‌شود
به گزارش خيمه، سريال عظيم «قمر بني‌هاشم، سيره پيامبر» به کارگرداني محمد شيخ نجيب، کارگردان سوريه‌اي، روايتگر زندگي پيامبر اكرم(ص) است. 

اين سريال از پيش از ولادت پيامبر(ص) يعني «عام‌الفيل» آغاز شده و سپس مراحل مختلف زندگي حضرت محمد(ص) تا وفات ايشان را به تصوير مي‌کشد. 

 کارگردان اين سريال در مورد زمان و هزينه ساخت مجموعه «قمر بني‌هاشم، سيره پيامبر» گفت:«اين سريال در مدت زمان سه ماه و با بيش از يک ميليون و پانصد هزار دلار هزينه ساخته شده است.»

شیخ نجیب افزود: «نويسندگي اين سريال توسط محمد عبدالکريم انجام شده كه وي در نگاشتن اين فيلمنامه از حدود 300 کتاب مرجع و منبع تاريخي موثق استفاده کرده است.»
 
به گفته دست‌اندرکاران ساخت اين مجموعه تلويزيوني، يکي از اهداف اصلي ساخت و توليد اين سريال عظيم، پاسخ به توهين‌هاي اخير به پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) بوده است و به همين دليل بسياري از رفتارهاي پسنديده، اخلاق نيک، صفات و خلقيات عالي پيامبر(ص) و ارزش‌ها، اصول و مباني انساني در اين سريال به تصوير کشيده شده است. 

اين سريال، عظيم ترين سريال در تاريخ سينماي جهان عرب به شمار مي‌رود و بيش از 210 بازيگر زن و مرد از اديان مختلف در آن شرکت کرده‌اند.
 
اين مجموعه که قرار است در طول ماه مبارک رمضان توسط 10 شبکه عربي پخش شود، در حال ترجمه شدن به زبان انگليسي نيز است و در آينده‌اي نزديک قرار است به چندين زبان ديگر نيز ترجمه شود.
تهيه‌کنندگي اين مجموعه را شبکه سوداني «ساهور» برعهده گرفته است.
مرجع : خبرگزاري برنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

این خبر رو اول تو سایت شیعه آنلاین دیدم. رجانیوز ، جهان و تابناک هم به نقل از شیعه آنلاین زدند. احتمالا برنا دزدیده