تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
۰
کد مطلب : ۲۶۷۳۳

اهدای مصحف کاتبان ایرانی به حرم حضرت ابوالفضل(ع)

اهدای مصحف کاتبان ایرانی به حرم حضرت ابوالفضل(ع)
سیدعلی سرابی، قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی با بیان اینکه تا دو روز دیگر مصحف جمعی دارالکتابه این مرکز به حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) اهدا می‌شود، توضیح داد: این مصحف شریف تیرماه ۱۳۹۳ توسط ۲۴۴ نفر از کاتبان و خوشنویسان سراسر کشور کتابت شد و توسط مصححان مرکز طبع و نشر مورد بازبینی و تصحیح قرار گرفت.

سرابی ادامه داد: این قرآن در ۶۰۴ صفحه مطابق با صفحه‌بندی رایج در جهان اسلام کتابت شده که هر صفحه آن دارای ۱۲ سطر است.

قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این مصحف با همکاری ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس‌الشموس به تحریر درآمده است، گفت: خط استفاده شده در کتابت این مصحف شریف، خط نسخ و شیوه کم‌علامت برای اعراب‌گذاری کلمات آن انتخاب شده است.

وی افزود: ماه گذشته این مصحف با حضور نماینده تولیت حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) در تهران رونمایی شد و اکنون کاروانی از نمایندگان مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از خوشنویسان و کاتبان مصحف برای اهدای آن به حرم حضرت عباس(ع) در عراق حضور دارند.

سرابی ادامه داد: این نمایندگان تا دو روز دیگر با شرفیابی به حرم حضرت عباس(ع) اهدای این مصحف را انجام می‌دهند.

قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی گفت: همچنین برنامه‌ریزی شده که فعالان قرآنی و نمایندگان مرکز طبع و نشر قرآن در این سفر دیدارهایی با علما و مراجع عراق خصوصاً در نجف داشته باشند.

برنامه‌ریزی مرکز طبع و نشر برای اهدای مصحف به آستان‌های مقدس
وی اظهار کرد: ستاد کتابت نور که در تهیه این مصحف شریف با مرکز طبع و نشر همکاری داشته به صورت دوره‌ای مصحف‌هایی را به حرم‌های مطهر اهدا می‌کند. در این راستا می‌توان به اهدای مصحف این ستاد به حرم امام رضا(ع) و امام موسی کاظم(ع) اشاره کرد.

سرابی تصریح کرد: دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی نیز قرار است به دنبال تهیه این مصحف، بر اساس برنامه مصوب سالانه مصاحفی را تهیه و به آستان‌های مقدس اهدا کند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما