تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۴
۰
کد مطلب : ۲۶۴۰۵

حجاج ایرانی نشان دهند که پیروان امام صادق(ع) نسبت به وحدت اسلامی حساس هستند

حجاج ایرانی نشان دهند که پیروان امام صادق(ع) نسبت به وحدت اسلامی حساس هستند
حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت صبح امروز، اول شهریورماه، در مراسم بدرقه اولین گروه از زائران اعزامی به حج تمتع عنوان کرد: آنچه قرآن به ما یادآوری می‌کند این است که محصول این سفر باید تقوای الهی باشد.
وی تصریح کرد: از هم اکنون باید قصدمان این باشد و عمل‌مان هم این را نشان دهد که ما به دنبال معنویت هستیم تا از این سفر برای تمام عمرمان بهره ببریم.
حجت‌الاسلام قاضی عسکر خطاب به زائران گفت: از همین زمان که وارد مدینه می‌شوید توجه به قرآن، حضور در نمازهای جماعت و توجه به دعا را سرلوحه خود قرار دهید تا روح و جانتان آرام گیرد.
وی ادامه داد: در روایات آمده است که حج باعث آرامش دل‌های انسان‌هاست و روح انسان را آرام می‌کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به توصیه‌های مطرح شده به حجاج در روایات دینی اشاره کرد و گفت: اگر کسی این سه خصلت را نداشته باشد، در سفر حج مورد عنایت خداوند قرار نمی‌گیرد؛ خصلت اول تقوای است که انسان را از گناه نگاه می‌دارد و گمان نکنیم که در مدینه و مکه زمینه گناه فراهم نیست. باید مراقب باشید و شیطان را از خود دور کنید تا قلب‌تان نورانی شود و خدا توفیق عبادت به شما عنایت کند.
قاضی عسکر، دومین خصلت را مهربانی و حسن خلق عنوان کرد و گفت: در آنجا با همسفران خود مهربان باشید.
وی تصریح کرد: همه مجموعه دست‌اندر کار حج، یک سال است که برای سفر شما برنامه‌ریزی می‌کنند و همه مدیریت جهادی داشته‌اند تا سفر شما برنامه‌ریزی کامل داشته باشد، اما در عین حال باید بدانید این سفر، سفر راحتی نیست.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر با تاکید بر اینکه روابط سیاسی دو کشور ایران و عربستان یک مسئله جداست، گفت: در مسئله حج به دلیل ارتباط گسترده‌ ما و عربستان، همه به دنبال حجی آرام و مطلوب هستیم.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص اینکه حج فقط مربوط به ایران نیست، بلکه مربوط به همه امت اسلامی است، افزود: باید وحدت را به نمایش بگذاریم و از بیان جملات تفرقه‌آمیز در جامعه اسلامی پرهیز کرده و نشان دهیم پیروان امام صادق(ع) از همه نسبت به وحدت اسلامی حساس‌تر هستند.
حجت‌الاسلام قاضی عسکر در پایان گفت: با توجه به فتنه‌هایی که جهان اسلام را فرا گرفته است باید همه مراقب فتنه‌انگیزی باشیم. عربستان نیز به ما قول داده است که سفر حجاج با امنیت کامل انجام شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما