تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
۰
کد مطلب : ۲۶۳۹۳

فراخوان جشنواره بین‌المللی «فاطمی» اعلام شد

فراخوان جشنواره بین‌المللی «فاطمی» اعلام شد
حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) از فراخوان جشنواره بین المللی «فاطمی» همزمان با دهه کرامت خبر داد و گفت: این جشنواره با موضوعاتی چون نماز، امر به معروف، نهی از منکر، عفاف و حجاب، فرهنگ زیارت، شخصیت حضرت معصومه (س) و دفاع از ولایت در سیره حضرت فاطمه (س) و حضرت معصومه (س) برگزار می شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه حضرت فاطمه (س) بارگاهی ندارد و قبر ایشان از نظرها مخفی است و از طرفی به دلیل شباهت های میان حضرت فاطمه (س) و حضرت فاطمه معصومه(س) این جشنواره برای هر دو بزرگوار برگزار می شود.

دبیر جشنواره بین المللی فاطمی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی فاطمی در گروه‌های سنی مختلف و با دو رویکرد عمومی و تخصصی برگزار می‌شود. در رویکرد عمومی، برنامه‌های تبلیغی و ترویجی در قالب مسابقات و همایش‌ها برگزار می‌شود و در رویکرد تخصصی برنامه‌هایی با هدف گردآوری آثار و محصولات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بخش عمومی این جشنواره تصریح کرد: در بخش عمومی، مسابقات ویژه بانوان، کودکان و نوجوانان، حوزویان و دانشگاهیان برگزار می‌شود. در بخش تخصصی نیز حوزه مطبوعات و دیجیتال، حوزه دیداری و شنیداری، حوزه ادبی، مقاله و پایان نامه، حوزه علمی پژوهشی و همچنین حوزه هنرهای تجسمی و طراحی پوسترهای نمایشگاهی را خواهیم داشت.

حجت الاسلام احمدی افزود: در بخش مسابقات ویژه بانوان، خاطره، نقاشی و داستان ارائه می‌شود، همچنین نوشته‌های ادبی، مستند، فیلم کوتاه، داستان کوتاه، عکاسی و گوشی‌های همراه از دیگر موضوعات جشنواره بین‌المللی «فاطمی» است.

وی موضوع «مدیریت شبکه‌های اجتماعی» ویژه حوزویان و جوانان را یک کار ابتکاری دانست و گفت: گروه‌های شبکه‌های اجتماعی مجازی، با موضوعات هدف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و از برترین‌ها تقدیر می‌شود.

دبیر جشنواره بین المللی «فاطمی» تصریح کرد: فراخوان این جشنواره همزمان با دهه کرامت اعلام شده است و مهلت ارسال آثار تا ۳۰ آذر سال جاری است و اختتامیه جشنواره همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم در دی ماه برگزار می شود.

حجت الاسلام احمدی گفت: جشنواره بین‌المللی فاطمی با همکاری عتبات عالیات عراق، سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما