تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸
۰
کد مطلب : ۲۶۳۱۰

انیمیشن «مجلس آینه» بر اساس تعزیه ضامن آهو شکل گرفت

انیمیشن «مجلس آینه» بر اساس تعزیه ضامن آهو شکل گرفت
سیدمسعود صفوی تهیه کننده فیلم انیمیشن «مجلس آینه» درباره این اثر گفت: این فیلم انیمیشن اثری تک‌قسمتی مبتنی بر تعزیه ضامن آهو و با ساختاری متفاوت است که به کارگردانی مهدی آقاجانی با تکنیک کات اوت دو بعدی طراحی شده است.


وی افزود: برای اولین بار در ایران است که قالب تعزیه بر انیمیشن پیاده سازی می‌شود و طراحی صحنه این انیمیشن به گونه ای است که مخاطب احساس می کند در یک مجلس تعزیه خوانی حضور دارد. همچنین در انتخاب مضامین این مجموعه انیمیشنی تلاش شده داستان هایی که به لحاظ مذهبی و تاریخی سندیت دارند مورد توجه قرار گیرند و با رنگ و لعاب انیمیشن جذاب تر ارائه شوند.


تهیه کننده انیمیشن «مجلس آینه» ادامه داد: در این اثر بر سه فضای نقاشی های قهوه خانه ای، چاپ سنگی و تصویرگری و بداهه تاکید شده و این گروه تولیدی به سمتی حرکت کرده که شخصیت‌های فیلم به تیپ تبدیل شده اند و همچون چاپ سنگی قابلیت تکرار دارند به طوریکه ۷ کاراکتر شبیه به هم را می توانیم در یک لشگر مشاهده کنیم.

مدیر مرکز مطالعات و انیمیشن حوزه هنری در پایان گفت:برای مجموعه «مجلس آئینه» سه دسته کاراکتر در نظر گرفته شده که شامل شبیه خوانان امامان، شمر خوانان و مردم عادی می شود. در این دسته بندی طراحی ها با الهام از تعزیه بوده است به طوریکه برای بهتر دیده شدن شبیه خوانان طراحی مردم به رنگ خاکستری نزدیک است و طراحی لباس شبیه خوانان ائمه با رنگ های سبز و نارنجی و شخصیت های منفی چون شمرخوان ها به رنگ قرمز و بنفش است.


انیمیشن «مجلس آینه» به تهیه کنندگی سید مسعود صفوی و کارگردانی مهدی آقاجانی به عنوان بهترین انیمیشن جشنواره رضوی انتخاب شد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما