تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۳
۰
کد مطلب : ۲۶۳۰۶

مداحان آیینی کشور سطح بندی می شوند

مداحان آیینی کشور سطح بندی می شوند
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان؛ ابراهیم غلامرضایی رئیس گروه هیئات مذهبی و مداحان سازمان تبلیغات اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران در کاشان گفت:مداحان کشور در چهار سطح پیرغلامان، ستایشگران، ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) سطح بندی می شوند.

وی با اشاره به اینکه ۵۵ هزار مداح اهل بیت(ع) با مجوز ادارات تبلیغات اسلامی در سطح کشور فعالیت می‌کنند خاطر نشان کرد: با اجرای سطح بندی مداحان، کارت های ویژه ای با مشخصه سطوح ذکر شده به مداحان دارای پرونده در سازمان تبلیغات اسلامی اعطا خواهد شد.

غلامرضایی افزود: هدف ازسطح بندی مداحان، ساماندهی و نظم بخشیدن به فعالیت های مداحی، علمی تر شدن کار مداحی و تسهیل در آموزش مداحان کشور است.

رئیس گروه هیئات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی به برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی برای آموزش مداحان اشاره کرد و افزود: این دوره های آموزشی نقش مؤثری در دانش افزایی و ارتقای سطح علمی و معرفتی و آسیب زدایی حوزه مداحی دارد و مداحان اهل بیت ملزم به شرکت در این دوره ها هستند.

غلامرضایی، راه‌اندازی سامانه طوبی را یکی از اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی برای ساماندهی تشکل‌های دینی کشور دانست و خاطرنشان کرد: این سامانه که تحت وب فعالیت می‌کند و در واقع سامانه بانک اطلاعات تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی است، فعالیت خود را آغاز کرده است.

رییس گروه هیئات مذهبی و مداحان سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به اینکه دستورالعمل بهره‌برداری از این سامانه، به زودی در قالب آیین‌نامه اجرایی به ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌های کشور ارسال می‌شود، بیان کرد: پس از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارشناسان ادارات تبلیغات اسلامی در مراکز استان‌ها، همه مراحل صدور مجوز تشکل‌های دینی چون هیئات مذهبی، مداحان اهل بیت(ع)، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های اسلامی از این طریق انجام می‌شود.

ابراهیم غلامرضایی تشکیل شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شاعران آیینی را به‌عنوان بازوان قدرتمند سازمان تبلیغات اسلامی در ساماندهی هیئات مذهبی و مداحان قلمداد و عنوان کرد: این دو تشکل میانی با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی همه امور هیئات مذهبی و مداحان را برعهده دارند.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما